Tisdag 30/12

Hej!

Här hemma är det lugna gatan. Felicia sover, hon har sovit i snart två timmar och en kvart och det mina vänner, det är vi inte vana vid. Visserligen har hon haft ett par både dagar och nätter med orolig sömn. I går sov hon väldigt lite. Jag la henne för sin förmiddagsvila kl 10: 00 och hon vaknade sedan 11:15. Sen var hon vaken och glad. Christer och jag rensade klädkammaren och i lite andra garderober och byråer. Sedan bestämde vi oss för att åka iväg hela familjen för att handla.  Flis var så glad och pigg inne på Ica maxi, men sedan blev hon trött och jag försökte få henne att somna i vagnen men det gick inte alls. Hon ville åka kundvagn istället, mycket roligare! I bilen blev hon sedan så trött att hon grät en bra stund, så vi fortsatte att köra bilen tills hon somnade och vi åkte förbi coop där Christer sprang in för att köpa hummer till nyår. Sedan vaknade Flis när vi nästan var hemma, då hade hon sovit i endast 20.25 minuter. Vid halvåtta tyckte vi att hon verkade trött och jag gick och la henne. Hon drack 220ml välling men kunde inte slå sig till ro. KL 21: 00 började cityakuten och christer gjorde då ett försök att lägga henne. Hon ville då inte ha mera välling, men Christer lyckades ändå få henne att komma till ro! Helt utan att amma! ( Hur han nu skulle lyckats med det) hehe)! 

Sedan hade Flis en jättenra natt! Vaknade kl 0130 för lite mat. Somande sedan om till 05: 30 då åt igen och sov sedan till 06:30 då hon fick komma över till vår säng och sedan sov hon till 07:30!  Det kallar vi en bra natt!

Idag då så sov hon igen på förmiddagen från 10- 11:30. Christer och jag hann städa lägenheten och sen när Flis vaknade åt vi lunch. Flis lekte lite med sin bil och andra leksamer tills hon verkade trött vif 13: 30 och jag gjorde då lite välling och så sa vi hejdå till christer som skulle åka å jobba. Och sen dess har ungen sovit. Hon har nog mycket sömt att ta igen visserligen och det är ju skönt att hon får sova ut ordentligt någongång. Synd bara att man inte själv går och lägger sig. Men den här gången trodde jag att Flis bara skulle sova i ca en timme som vanligt, så jag bestämde träff med Tant moa för fika i centrum när FLis vaknat. Men jag avbokade det nyss. Blir ju påtok för sent med fika nu.. 

Flis och jag ska i alla fall gå ut och handla lite i vår närbutik och lägga på lite brev åt Christer på lådan.

Och i morgon är det nyårsafton! Ännu ett år har passerat ur våra liv... jäklar vad tiden går! 


Kommentarer
Postat av: tant moa skriver igen!

det var tråkigt att det inte blev nåt fika, hade kännts kul att ses en gång till innan året är slut!

tråkigt att jag inte kan komma över imorgon, men jag behöver jobba så mycket som möjligt! och till en storhelg kan jag inte säga nej!

hoppas ni får en bra dag imorgon!

jag ringer efter jobbet!



ha det bra!

kram kram!

2008-12-30 @ 20:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0