Utkast: Hej och ...

Hej och Hallå !!

GOD JUL PÅ ER ALLA!!!

Jag vet, jag har inte bloggat på länge. Tiden finns helt enkelt inte längre. Jag vet inte riktigt vart den tar vägen. Jag har
i alla fall julhandlat alla julklappar och maten till jul nu så det känns bra. Paketen är till och med inslagna och färdiga. Men nog är jag trött. Felicia har kommit in i npgon period igen. Tror att det är den sk " åtta månaders fasen" som hon går igenom nu. Hon blir rädd för främlingar i alla fall när de kommer hem till oss. I går när hennes farmor och farfar var på besök blev hon jätteledsen bara de såg på henne lite för länge. Men det släppte efter ungerfär en halvtimme. Felicia kastade ner leksaker från sin barnstol och farfar plockade upp de om och om igen. Jättekul tyckte Felicia!
 Idag åkte Christer iväg på bio med en kompis och min kompis Sabina kom på besök. Samma visa idag. Felicia blev ledsen och arg, ville mst hänga på min arm. Men Sabina fick också tillslut leka med henne och även bära henne när jag gjorde välling och var på toaletten med mera. Felicia har börjat visa att hon kan bli arg. Hon visar med hela ansiktet som blir alldeles rött av ilska och hon spänner hela kroppen. Kanske är det tänder på g ? I morse tyckte jag mig se att hon var rödare än vanligt på tandköttet.

Vällingen funkar bra. Hon älskar sempers havrevälling. Hade förut nestles godnatt välling, men den gillades inte. Fick sedan höra att sempers är líte sötare, så det var nog därför. Ammar gör vi inte alls ofta nu för tiden. Det känns skönt, faktiskt. Men fortfarande vill hon ha ibland, och då får hon ju det såklart..

Snart är det jul och nu börjar jag längta lite. Jag minns så väl förra julen när jag var gravid och tänkte att nästa år, då har vi en liten plutt, ett litet barn som är med på julen. Nu är hon här vår lilla skrutta och inte hade man kunnat föreställa sig hur mycket man skulle älska det lilla livet, den lilla människa som tar upp ens tid och i mitt fall hela min världsuppfattning!
Nu har vi dock bestämt att lämna bort Flis i ett par timmar till mormor i mellandagarna. Ett par timmar för oss själva behöver vi nog. Christer har velat det länge, men jag har fegat ur. Men nu är det nog dags. Jag tror det kommer gå jättebra och att det blir mycket värre för mig än för henne. Nog ska det bli lite skönt. Få äta middag tillsammans och veta att vi faktiskt inte kommer att bli störda... konstig tanke!
Nåja, jag ska väll slänga in lite bilder på vår Flis !

Flis ska på Antons Lusse firande i skolan!
 GOD JUL :) säger Flis

Flis och pappa Christer lekte i soffan idag.

 Fin mössa Pappa ! Det här var roligt!

 Men pappa! Nu vill jag inte mer!


Kommentarer
Postat av: Tessi

åh hon är ju för söt!

2008-12-23 @ 22:18:30
URL: http://beejbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0