Torsdag 4/ 12

Idag har vi vart på BVC för 6 månaders kontroll. Först mätte och vägde våf BVC sköterska Felicia. Dagens mått var :

Längd: 69 cm
Vikt: 7,7 kg


Sedan skulle docktorn titta på Felicia. Docktorn tyckte att Felicia hade onormalt fin hy och vädligt långa och fina ögonfransar hehe. Jag berättade om Flis matminskining och både sköterskan och docktorn trodde att det kunde vara tänder på gång, eller också är Flis inne i en fas då hon lär sig så mycket saker och har därför kommit på att hon vill ha så mycket närhet som möjligt. De rådde mig att fortsätta erbjuda mat och välling precis som tidigare, vill hon inte ha så får hon ta bröstet när hon vill det. Det är inte heller det lättaste. Flis vill att vi ska sitta alldeles isolerat när vi ammar annars kan hon inte koncentrera sig.  Och jag som tyckte det var på väg åt rätt håll nu. Jag behöver inte sluta amma tvärt för att få stopp på det, men hon sov sååå bra nätterna med Välling ju! Och det känns roligare och inte så omständigt att ge mat åt henne, men som sagt hon kanske bara vill gå tillbaka ett tag till. Eller så är det tänder på gång. Fy satan vad int det kommer göra :) Men då kanske hon tar Vällingen sen när tänderna ploppat upp. Hon drack ju för sjutton 160 ml för nån dag sen. Whats the problem now dear baby!?

Annars var allt bra med Flis: Hjärta, ögon, näsa, bäcken, nacke :) Docktorn blev också imponerad över att Flis kan sitta några sekunder utan stöd :)

Sedan gick vi hem och Flis somnade så sött i vagnen. Sedan skulle vi äta lunch, vilket inte gick sådär jättebra.. men men. Sedan åkte vi till centrum och mötte upp Christer och mormor för att köpa kostym till Christer. Det blidde jättefint!
Vi fikade lite och jag trugade i Flis ännu lite mer mat... men utan vidare gillahetstecken från henne. Chirister åkte hem och jag, mormor och Flis åkte till ÖB för att köpa resterande grejer till dopet och även tvättmedel mm.
 Flis somnade i vagnen på ÖB men vaknade lagom till vi skulle gå till bilen. Vi lämnade av Mormor hemma hos sig och efter en stund satte flis igång och skrika. Lilla stackan blev ju hungrig nu!! Jag vill ha mat mamma, mat nu. Jag kunde höra att det var hunger på gång så jag gasa ltie extra.. hehe.
Väl hemma kom Christer och mötte oss och löft upp en skikande Flis. Jag gick upp och ammade henne och då blev hon nöjd. Stackars lilla vännen. efteråt fick hon in sig lite morot till efterrätt. Flis och jag badade efter middagen och sedan la jag henne vid 20:00. Vällingvägrade idag också dock.. Nått skummt ere! Men hon verkar inte ha ont och är inte spec gnällig. Jag säger som de på BVC. " Det är nog någon fas, eller tänder" Jag vet inte :)

Kommentarer
Postat av: Elenore

Hej!

Inte orkat vara inne, mår dock jättebra efter operation å allt.

Hoppas ni också gör det?!

2008-12-08 @ 06:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0