Fredag 14/11

Idag åkte Christer till skolan och jag och Flis var hemma och städade lite grann. På eftermiddagen skulle vi få besök av min kompis Johan. Flis och jag hann i alla fall promenera lite på förmiddagen och hon sedan åt vi lunch, och sedan la jag Flis för att sova. Christer kom hem och sedan kom Johan vid 14:30 tiden.

Här är Johan :

 Nä, det gick inte att få honom att se normal ut :)


När vi nästan fikat klart så vaknade Flis, jag tog upp henne och satte henne i mitt knä så att hon kunde få vara med och prata som hon brukar tycka om. Men ungen blev tokledsen. Vet inte om det var den läskiga tröjan Johan hade på sig, eller något annat. Christer kom i alla fall och tog med henne ut i vardagsrummet så att Johan och jag kunde fortsätta snacka skit ett tag till. Efter en stund gick vi också ut i vardagsrummet och då gick det bättre. Flis var glad och skrattade på somvanligt.

Efter en stund kom vi på att vi var tvungna att köpa nya blöjor och lite annat smått och gott. Christer behövde plugga och Johan erbjöd sig att hjälpa mig att handla. Så Johan fick helt enkelt praktisera som familjefar. Det gick hur bra som helst.  Efter handligen skulle jag och Flis upp till mormor för en snabbficka så Johan hoppade också av där för att sen gå till bussen. Ja efter att han hjälpt mig upp med kassarna :)

Hos mormor fikade vi en stund och Flis åt lite gröt. Sen packade jag in oss i bilen igen och åkte hem. Flis somnade i bilen, så hon var uppe lite längre på kvällen sen. Men det gjorde inte så mycket. Vi är så glada över att hon gillar sin nya bilbarnstol och att hon lätt kan somna i den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0