Måndag 17/11

 Idag kl 11: 00 hade vi tid hos BVC. Flis vaccinerades mot polio (dos 2). Vaccinet består av två sprutor i vardera ben. Första sprutan kände hon knappt men den andra skrek hon till och var ledsen en stund, men det gick rätt snabbt över. Det var nog värre för mig än för henne.. hehe. Eller kanske inte. 
Idag var vi ensamma till bvc, varken Christer eller Mormor hade möjlighet att följa men som sagt, det gick ju bra :)
Flis blev så trött så hon somnade med det samma i vagnen på väg hem, men hon sov inte så länge- max 30 minute. Sedan åt vi lunch. Flis fick för första gången smaka lax med potatis och det gick ner det med ! :) Sedan kom Christer hem och lekte me Flis en stund, sedan blev Flis lite kinkig så jag tänkte amma henne och behövde hon nog sova igen trodde jag. Christer åkte iväg för att hämta sitt pass på polisstationen i Haninge centrum. Flis åt och verkade riktigt trött, men efter att hon snuttat färdigt var hon bara glad och sprallig i sängen så jag bestämde mig för att försöka stoppa Christer i centrum så kunde vi ses där, men när jag ringde honom var han redan på väg hem. Vi bestämde i alla fall att vi skulle åka i väg till tattuerarstudion för att beställa tid åt Chister. Där emellan han Christers Moster Dessire ringa för att tacka för injudan till dopet men också säga att hon tyvärr inte kunde komma då hon var tvungen att jobba och hade inte kunnat ta ledigt.

Självklart ringde vi även till mormor idag för att höra om hon ville göra oss sällskap på en liten prommis och det ville hon. Flis somnade i vagnen på väg ner till bankomaten. Sedan tog vi bussen till mormor och när vi var utanför hennes port så vaknade Flis. Mormor tog med sig Flis till Morbror Claes skola och jag och Christer gick till tattuerarstudion. Christer fick tid den 10 / 12. Då min syster fyller år !

Efter det promenerade vi vidare in till centrum för att köpa bananer och sen till ÖB för att mormor skulle lämna tillbaks en tomte hon köpt där. Och sedan traskade vi vidare till pizzerian och då somnade Flis i vagnen- igen!

Vi tog med oss maten upp till mormor och när vi nästan ätit klart så vaknade Flis. Hon åt lite gröt och sedan fikade vi och tillslut var det dags att åka  hem igen. Hemma fick jag ett ryck och började dammsuga hela lägenheten. Christr gjorde ordning Flis för natten och sedan åkte han iväg för att handla på Maxi. Jag la Flis och när Christer kom hem bänkade vi oss framför cityakuten :)


På det här benet gjorde det oooont!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0