Onsdag 5/11




Idag fyller vår älskling 5 månader! Att vi har haft henne i våra liv i fem månader är helt otänkbart. Det känns som om vi har haft henne i en evighet. Jag kan ärligt talat inte komma ihåg hur det var när hon inte fanns. Ibland pratar vi om att det vore skönt att lämna bort henne ett par timmar, så att bara vi skulle kunna gå och äta eller bara få sova ut en morgon, men ärligt talat är det inget jag känner att jag måste göra snart. Än är hon så liten och jag vet vad något så litet som lite närhet kan göra för henne och än så länge känner hon sig nog inte trygg en längre tid med någon annan än oss tror jag. 

Idag var vi först hemma på förmiddagen, Flis sov sin förmiddagsvila och sedan gick vi ner till bilen och åkte sedan väg till mormor där vi åt lunch. Flis åt sin potatis och morot idag igen, och det var så gott så tyckte hon. Efter en stund så ammade jag henne och sedan gick vi på en liten promenad och då somnade Flis i vagnen. Sen gick i in i centrum och Flis fortsatte att sova och sova. Vid 14:00 tiden kom Christer också dit för att han skulle fixa sitt pass. Den 24 ska nämligen han åka till Riga med skolan.  Efter en fika på mcdonnalds så tog Christer bilen hem, för att han skulle kunna köpa kattsand på vägen hem. Flis vaknade tillslut, efter att ha sovit i två och en halv timme!! Vi gick runt en stund till med mormor i centrum, för det är ju sådär - när man SKA handla något, då hittar man ingenting. Men när man INTE ska, då hitta man massvis med saker! Idag var vi ute efter en vit boddy och strumpbyxor till Flis som hon ska ha under dopklänningen. Jag hittade en lite finare boddy på Lindex, utan spetts och grejer. Men den kostade 100 kr, och jag var för snål för att köpa den.. hehe. Strumpbyxor hittade jag i alla fall på cubus, supersöta! 
Dagen till ära ska ju tösen vara så fin så, men det känns onödigt att lägga ut hur mycket pengar som helst på kläder hon kommer att växa ut på direkten!  Nåja, vi får ta med oss mormor till farsta någon dag och kika lite mer.

Flis och jag tog sen bussen hem och då åt vi middag och Flis fick lite gröt. Jag var helt säker på att hon skulle bli allt för gnällig och inte orka vara vaken ändå till läggdax runt 19:00 men där hade jag fel. Eller, jo lite kinkig var hon men inte mer svårroad än att man fick ge henne lite mer uppmärksamhet än vanligt. Kl 19: 00 gjorde vi i ordning henne för natten och hon somnade redan 19:20, men vaknade igen 20: 00 för lite mera mat. Men nu tror jag faktiskt att hon sover länge innan hon vaknar igen! Men man vet aldrig, ibland vaknar hon ju när vi går och lägger oss.  
 
Nu när alla har fått inbjudningskorten till dopet kan jag lägga upp bilden som ni fick i brevlådan :




Detta blev bäst tyckte vi, därför valde vi det.
Glader!

Här är hon också glad, men titta inte ritkgit in i kameran.
  Sötis!
Är ni klara nu?
Okej, nu räcker det!

Nu ska jag och Christer snart se på "oskyldigt dömd" på tv, sen blir det "insider"- eller sova!

Tack och Hej- levepastej!

Kommentarer
Postat av: Elenore

Prova att ge henne gröt (och amma) precis innan hion "ska" sova för kvällen/natten då kanske hon är mätt nog och sover hela natten, eller åtminstonde till 4-5 på morgonen.

Ett tips om du vill alltså.



Det där med sovmorgon har jag också tänkt på, särskilt nu när man inte kan ha Tim i sängen utan att han hoppar på en.

Som nyfödd kunde man ligga i sängen med honom till 12 om man ville men nu är det senast 7.30 sen vaknar han.

Men det gör inget, fast en sovmorgon skulle vara skönt, eller en middag/bio eller så.

Men sen är dom så fina våra barn så precis som du skriver så känns det inte så nödvändigt ändå.

2008-11-06 @ 08:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0