Söndag 9/11

Idag gick jag upp med Flis, inte bara för att jag fick sovmorgon i går utan för att det är fars dag. Flis vaknade redan klockan sju, då gick jag upp med henne så att Christer inte skulle störas just idag. Vi slog in hans paket och lekte lite i Vardagsrummet. KL åtta blev hon trött igen så då gick vi in och la oss i en timme till. Sen när hon vaknade smög vi ut för att göra iordning frukostbricka till Christer. Oboy, macka, tänt ljus och paket. Jag tog en bild av den fina brickan men den verkar ha försvunnit med vinden. Christer fick ett örngott som det står : " Världens bästa pappa" på. Ganska snart efter att vi gått upp ringde morfar och bjöd oss på kina resturang till kvällen. Han tyckte det skulle bli för trångt hemma hos honom med oss och även min min syster och hennes familj. Mat på resturang är man verkligen inte bortskämd med så vi tackade glatt :D

På dagen testade vi Flis sittkunskaper och hör och häpna! Ungen sitter utan stöd i några få sekunder !




Efter lunch gick Christer ut för att sätta in Flis nya bilbarnstol i bilen. Tillslut kom vi i väg till farfar i alla fall. Vi trodde Flis skulle somna i bilen men det gjorde hon inte. Började med att vara lite ledsen hos farmor och farfar. Sen fick hon lite banan som troligen gav henne lite energi att orka vara vaken och glad ett tag till. Det fanns ju så mycket roligt att titta på. Både farmor och farfar och Faster Jacki var roliga så äta från bröstet var inte att tänka på än mindre att komma till ro för att somna. På vägen hem skjussade vi farmor och farfar till sköndal så att de kom en bit på väg till deras jobb. Flis somnade i bilen när vi åkte genom södra länken. Vi åkte vidare mot västerhaninge med en snabb mellanlandning hemma.
På resturangen åt flis lite gröt, men ville inte ha alls mycket. Hon var glad och snäll under hela middagen. Satt mestadels i barnstol och lekte med sina leksaker. Väl hemma var hon pigg en stund, fick titta klart på "ensam mamma söker" med mig innan jag la henne för natten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0