Tisdag 18/11

Natten till idag vaknade Flis, mitt i natten och kunde inte komma till ro alls. Ville inte ha mat och gick inte att söva om. " Vad sjutton är det som är fel, tänkte jag då Flis verkade allmänt missnöjd. Men så kom det, bajset! Ja fy sjutton, mitt i natten fick jag gå upp å byta bajsblöja.. hjäsp! Men sedan sov hon till kl åtta, var vaken en stund och somnade sedan om till kl nio. Så allt som allt var det faktiskt en ritkigt bra natt.
Vid frukost verkade Flis inte alls lika glad och sprallig som vanligt så vi tog tempen och den visade 38, jaha där fick vi svaret på hennes missnöjda beteende  i alla fall. I med alvedon och stoppa ungen i säng tänkte jag- och det funkade! När Flis sen vaknade var hon vaken och pigg en stund sedan åkte vi iväg en stund för att byta däck på bilen och köpa kattmat. Vi försökte skynda oss för att Flis inte skulle bli hungrig och allt för trött för att kunna äta, men hon somnade i bilen. Hemma ville hon inte ha någon mat alls knabbt och inte kunde hon sova efteråt heller, ( såklart eftersom hon somnade i bilen). Men hon ville inte sova alls på dagen. Fast hon verkade trött. Sitta och titta på tv med Pappa,
 det funkade dock utmärkt :)
Sådan far, sådan dotter!

Annars har Flis vart dålig i magnen idag. Vet itne om det är blåbären som gör att hon blir lite hård och att det därför bara kommer lite åt gången.. Ska testa att inte ge någon blåbär i morgon i alla fall. Febern försvann rätt snabbt, så ingen fara med det. Det var nog bara en biverkning efter vaccinet igår. Förra gången fick hon feber redan samma dag.

Tillslut somnade hon i alla fall, kl 16:45. Sov till 18:10. Eller rättare sagt, vi sov båda två :)
Christer åkte iväg och jobbade kl 20: 00 då hans chef undrade om han kunde hoppa in lite snabbt och ta stängningen, och då gjorde han det. Själv tog jag hand om en vaken Flis, kl 21 :00 fick jag nog och gick å la henne, ungen var trött, mojsade och gnuggade sig i ögonen men somnade inte förrän 22 00. Nåja, nu sover hon i alla fall och Christer kommer nog hem snart. Själv ska jag ta och mocka kattlådor och sedan ska jag också krypa till kojs :)
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Elenore

Sömn är det bästa när man är sjuk. Hoppas hon blir bra!

2008-11-19 @ 08:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0