Torsdag 23/10

Jag och Flis gick upp rätt tidigt, för vi skulle vara på babyland kl 10:00 för att köpa en bilbarnstol åt henne. Den var på rea, 1999 kr, en akta graco, superfin! Den är från 5 mån till 5-6 år så jag och Christer tyckte det var ett bra köp. Dock sa de i affären att man helst skulle vänta tills barnet är sex månader och kan sitta själv utan stöd. Jag vet de som sattit sina barn i stolen före sex månaders ålder, men Flis är lite liten ännu, men hon är ju inte ens fem månader ännu. Vi får se, vi väntar i alla fall tills hon är fem och en halv månad och har växt på sig lite. 

Vi åkte för att hämta mormor som skulle följa med oss och tur var det för jag fick lite beslutångest när jag väl var i affären. Men det gick bra, det blev den stol jag och Christer tittat ut, den går även att ändra lite läge på när barnet sitter i stolen vilket är bra när man tex åker längre stunder och barnet somnar. Jag köpte även två roliga leksaker till Flis och en Pulka :D 
Sen åkte vi hem till mormor och åt lunch och sedan skulle mormor jobba så jag och Flis åkte hem. Flis somnade i bilen efter lite gnäll! Detta händer typ aldrig, men jag tror inte att stolen hon har nu är så skön. Den nya blir bättre när hon vuxit i den. Vi träffade även Morbror Claes som ska åka Utomlans nu i veckan! FUSK säger vi, vill också följa med ut i värmen. Gud så skönt det vore med semster. Men Claes bor ju fortfarande hemma hos morfar så han får det lite lyx nu så länge han bor hemma. Claes är 15 år. Vi önskar Morfar och Claes en skön semester i alla fall!!

Christer jobbade sent och Flis somnade hemma igen i sängen i två timmar :O Så jag passade på att diska, vika tvätt och städa lite. Kände mig så duktig så. När Flis vaknade gick vi till affären och köpte kattmat och färdigrätter till mig och Christer till Middag för så duktig tänkte jag inte vara att jag ställde mig och lagade mat också... hehe. Flis var rätt glad men blev lite gnällig mot kvällskvisten. Christer kom hem och hann bara träffa Flis en stund, för sen var det sängen för henne! Vaknae en gång och nattades om, sedan sov hon ända till kl 03: 30-var vaken i en timme! " hjäsp hjäsp! " men sov sedan om till 08:15. Vid 08:45 gick vi upp allihopa på fredagen alltså. Här kommer dagens bilder Flis lekerleker lite innan hon blev trött
På kvällenPå kvällen när Christer hunnit hem- han som fottat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0