Babyrutmik!

Hej !

I helgen har jag jobbat! Det har vart roligt och lärorikt och väldigt underbart att komma hem till min fina, söta lilla tjej!
I natt vaknade hon och skrek till, jag tog över henne till min säng och det tog ett tag att få henne att somna om. Hon skulle helt ligga på mig. Det slutade med att hon låg tätt intill med ena armen om min hals. Precis som " Mamma- nu håller jag FAST dig".

Min älskade lilla skrutta! Ord kan inte beskriva vad jag känner för min lilla flicka!

Men Flis har också haft en bra helg. I fredags var hon hemma med pappsen och hans kompis, då jag var ute på stan med min kompis Therese! Sedan stack jag tidigt på morgonen på lördagen för att gå och jobba. Så fort jag kom hem på lördagen åkte vi iväg på födelsedagskalas hos min bästa vän " Tant" Sabina. På vägen dit hämtade vi även upp " Tant" Moa. Det var en trevlig eftermiddag och Flis hade jätteroligt! Hon ville gärna vara Nära Sabinas två småsyskon. Simon och Linn, 11 och 9 år gamla :)               
Sabinas Farfar Esa provade även att hålla i Flis och hon sträckte armarna till honom! Otroligt! Allt gick bra och alla förundrades över Flis goda humör. Hennes goda aptit över smörgåstårtan ( Dock inte matburken) och hennes otroligt
l å n g a  ögonfransar. Ja, Flis fick nog mer uppmärksamhet än själva födelsedagsbarnet!

Vid sådan tillfällen känner man sig så stolt! Ja- det där är vår dotter. Och ja, hon är nästan alltid så här snäll och ja, vi vet att hon har långa ögonfransar. För oss är hon bäst. Det finaste vi har och NEJ ni får inte låna henne över en helg. Tyvärr! Hehe!
 
 Tant Moa stannade kvar över natten på lördagen. På söndagsmorgonen lät jag och Flis sambon få sovmorgon- fast det vart jag som jobbat! Vi gick ut och lekte o parken- lagade lunch och åt. Redan kl 13: 00 somnade Flis fast hon sovit en halvtimme på morgonkvisten. Så när jag ´åkte till jobbet och Moa åkte hem så sov Flis i sin säng. Sambon stannade såklart hemma med henne :)
På eftermiddagen hade Sambon och Flis besök av Farmor och Farfar. Flis hade lekt och lekt med dem medan sambon passade på att gå ner i källaren med diverse saker och även handla mjölk. Allt hade gått hur bra som helst :) Det tror jag det. Flis känner sin Farmor och Farfar och tycker mycket om dem. Så länge hon är glad och pigg så är hon väldigt lätt att ha och göra med. Men är hungern eller tröttheten visar sig då är det inte lätt för henne. Är hon för hungrig kan hon inte äta. Känner hon sig inte trygg kan hon inte sova. Ibland  vägrar hon vällingen för att hon inte får ligga på ett speciellt sätt som hon gör med mig. Men för det mesta är hon världens enklaste unge!

I gårkväll kom jag hem sent. Å samma visa i natt. Flis vaknar och skriker till, jag väntar på att hon ska somna om själv men det gör hon inte. Jag tar henne till mig, tätt intill och hon somnar med hjälp av gungning i rumpan. När hon somnat in lägger jag över henne i sin egen säng och hon sover tills det är dags att gå upp på morgonen! DVS kl 06: 00!

Idag ska vi på Babyrytmik! Det ska bli Jättekul! Flis är lite snorig men helt feberfri och glad. Vems unge är inte snorig nu för tiden och jag tänker inte isolera mig hemma i lägenheten tills det blir sommar! Nä fy sjutton då blir vi nog psykiskt sjuka båda två! Efteråt ska vi kanske gå upp till mormor- det är ju så nära. Men innan dess ska vi upp till mitt jobb för att lämna tillbaks en tröja jag lånat av min brukare.
 Nu måste jag vika och hänga tvätt innan Flis vaknar! Berättar mer om rytmiken senare ikväll- eller i morgon!

Kram på er 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0