Feber IGEN!

Jag nämnde igår att sambon var sjuk. Nu har Flis Feber! Hon har vart ganska glad idag, sovit två gånger pga att att den första soven bara blev 40 minuter lång. Den andra blev 30 minuter lång och båda två gångerna sov hon i vagnen. Jag och Flis har vart i centrum idag med Mormor och Tant Moa. Vi köpte födelsedagspresent till Tant Sabina som fyller 22 år i morgon! På lördag ska vi dit hela familjen- inklusive Tant Moa- som faktiskt näst intill tillhör Vår Familj.

Åter till feber- På eftermiddagen när jag och Flis kom hem så gav jag henne mat och lekte och hängde tvätt, diskade, plockade och ja det vanliga. Jag tyckte att hon var lite mer mammig än vanligt... men inget mer med det så är det ju ibland.
18:30 gick vi in till sovrummet för att väcka sambon då Flis skulle göras i ordning för natten och jag vet med mig att det ofta tar lite tid för sambon att just- gå upp ur sängen. När Flis klängde på oss där i sängen och toade omkring tyckte jag mig känna att - nog var hon lite varm! Vid ombytet visade det de sig! 38 graders feber. Jaha- i med alvedon för natten då. Så att inte ungen vaknar i natt av att hon har ont eller liknande.. Jag håller alla tummar och tår för att hon fått en mindre släng av Sambons förkyldning eller att det bara är en ny tand på gång!

Jag har mycket att se fram emot nu och det känns jättekul!

Torsdag : Kommer min vän Jojo hit på besök! Jojo är Barnflicka i Sydafrika nu för tiden men är hemma en sväng i Sverige för ett par dagar och då måste vi ju bara se till att träffas. Jojo och jag spenderade 3 fina år tillsammans på gymnasiet och Jojo var den som följde med mig till stan första gången jag skulle träffa Sambon!

Fredag: På dagen har jag Flis, som vanligt men på eftermiddagen/ kvällen ska jag ut med min vän Therese för att avnjuta en middag på Pizza Hut och gå på Bio. Mysigt!

Lördag: Jag ska jobba från 07-15 sedan  ska jag hem för att hämta upp Sambon och Flis för att åka och fira Tant Sabina! Vi ska även hämta upp Tant Moa som också ska med på kalaset. Efteråt ska Tant Moa med oss hem och vi ska förhoppnignsvis avnjuta filmen Twilit tillsammans! Om Moa får låna den av vår Kollega Annelie :)

Söndag: På Förmiddagen vet jag inte riktigt vad vi hittar på- lite lek i parken kanske. På eftermiddagen
15-2130 ska jag jobba igen! Och det ska bli kul!
En helg utan Flis en hel del- det känns såklart lite ledsamt men ändå kul för att jag ska göra andra roliga saker.

Jag la Flis för natten nu- kl 19: 30 och hon somande med EN GÅNG! Utan en enda snyftning!

Sambon och jag ska nu doppa gurka i dipp!
Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0