Jag ska börja JOBBA !

Fortfarande vårväder och bättre ska det blir :) Det blåser ju iofs men det gör inte så mycket.

Igår kom Farmor och Farfar över till oss och de stannade Länge! Vi hade riktigt trevligt tillsammans, jag, Flis & farmor o Farfar. Vi bestämde oss för att äta middag tillsammans på pizzerian. Sambon kom hem sent vid 1730 tiden och då åt vi äntligen :) Flis hade då sovit sin eftermiddagsvila och var troligen jättehungrig när hon vaknade för hon var jätteledsen och ville inte äta alls. Men när hon fick sin vällingflaska dracks rubbet upp! Antagligen var hon för hungrig och nyvaken för att sätta sig och vara trevlig i matstolen!

Idag är det också fint väder. Solen skiner! Flis och jag ska åka till centrum och möta tant Moa som skulle handla påskpresenter. Och eftersom mormor bor precis i närheten blri det nog ett besök där. Eftermiddagsvilan får bli i vagnen :)

Sambon ska på Tekniska museet idag med en kompis, så han kommer nog inte hem förrän ikväll.

Och nu till en mer detaljerad förklaring av överskriften! Jag ska bara jobba varannan helg och lite strödagar. Det känns ju bra, med mer pengar i plånboken och kunna börja planera en mindre semester i sommar! Dessutom är det nog bara bra för mig, och för Flis, och för sambon!
Men visst har jag redan separationsångest! Hur ska det gå här hemma!? Utan mig!? Sambon har kanske gett Flis sin frukostvälling en tre, fyra gånger de senaste tre månaderna. Ja- kanske inte ens det. Nåja nu måste han och kanske kommer det att gå hur bra som helst. Vilket jag såklart hoppas på! Även om det kommer värka i mammahjärtat när jag så tidigt som ca 6:40 kommer att åka hemifrån på lördag morgon! Jag kommer vilja krypa ner i sängen igen bredvid min flicka och mysa med henne, precis som vi gör varje morgon. Dock tror jag att jag kommer tycka om att vara på jobbet och även tycka det är kul att lära mig nya saker. 

Troligen åker vi en vecka upp till Tunsjön i sommar igen för att vara på Mormors fästman Hasses sommarställe! Det är så fint där uppe så det ska bli riktigt roligt faktiskt! Sedan får vi en ännu mindre " mini" semester i moster/ min systers hus i två veckor i slutet på sommaren då vi ska passa deras hus och katter då de själva åker till TENERIFFA!! Å nej, vi är inte alls avundsjuka. Inte ett dugg, inte alls. Jo då- avundsjuka är vi. Men inte bittert avundsjuka, nåja i alla fall inte jag :)

I augusti börjar jag att plugga, en termin. Sedan börjar jag att jobba på riktigt, då äntligen är 3,5 års studier klara och jag kan se till kunna åka på semester varje år :) "Den som väntar på nått gott"- heter det ju!

Flis fick ett jättefint klädes sätt av sin farmor och farfar igår. En långärmad tröja med avtagbar luva. Jättesöt röd/rosa randig lite tjockare tröja. Perfekt som en tunnare vårjacka! Till det ett par supercoola röda byxor med fickor fram! Dressen är av märket FIX :) Den här ungen kommer inte alls bli märkersfixerad, inte alls.. Nåja, kläderna är fina och av bättre kvalité. Och inte nog med det. De är snygga, och JAG gillar dem starkt!

Nu ska jag försöka vila lite, medan Flis sover sin förmiddagsvila! Men troligen kommer jag mig inte för idag heller. Istället gör jag mig i ordning så att vi snabbt kan komma iväg sen, när hon vaknar!


Kommentarer
Postat av: Elenore

FIX har jättebra kläder!

2009-04-01 @ 11:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0