Valborg

Då var det Valborg igen då !:) Tiden rinner verkligen iväg!  Natten var förhållandevis bra. Även fast Flis vaknade. Hon fick sova halva natten med mig då hon sov så oroligt och hela tiden vaknade när jag la ner henne i sin egen säng. Trångt och lite bökigt men lite mysig också.

Idag fick jag sovmorgon! Jo då, någon kom med svansen mellan benen och bad om ursäkt för ett hemskt beteende. Jag lovade att inte tjata om det igen om jag fick en ny sovmorgon, och så blev det.
När jag gick upp i morse åt jag lite frukost med Flis som såklart också ville vara med. Sedan bestämdes det att jag och Flis skulle åka å handla så att sambon kunde pligga i fred en stund. Jag ringde mormor för att höra om hon kanske kunde passa Flis medan jag handlade och det kunde hon. Men först ville hon att jag skulle hjälpa henne med att lägga ut en annons på blocket. Flis och jag satte oss i bilen som nu faktiskt har RADIO som sambon fixade förra veckan. Det är verkligen så mycket mer behagligt att köra med radion på, det verkar även Flis tycka. Flis blev i eld och lågor över att komma hem till mormor och sprang direkt till hennes leksakslåda som mormor har i vardagsrummet. Jag lämnade en glad Flis i mormors famn och sprang ner till bilen.
På ICA maxi hittade jag inte bara maten jag skulle ha utan även en vårjacka till mig själv :)
Jag har kollar lite efter en ett tag men inte hittat. Jag var ute efter en mer sportig jacka som passar när jag är ute med Flis osv. Alltså inte en finnare kappa eller så utan en vanligt jacka. Och där fanns den. Grå/svart med flees foder inuti. Jättemysig! Jag var tvungen att skynda mig i butiken för att hinna hem till då Flis ska äta och sedan sova.

När jag hämtat Flis hos mormor och vi kom hem hit igen så berättade sambon att han mådde dåligt igen!?? Att han alltid åker på något. Det är faktiskt inte klokt! Han deckade han med efter lunch. Fast på soffan, eftersom Flis sover i sovrummet.

Flis åt lite lunch och sedan la jag henne i sängen. Det tog inte mer än fem minuter så sov hon. Det gfår så väldans bra nu, med att hon sover endast en gång /dag. Det tog lite tid men nu verkar hon ha fått in dygnsrytmen igen.

Idag är det som sagt Valborg och vi ska fira tillsammans med Tant Moa som kommer hit ikväll. Vi ska fira hennes födelsedag. Moa fyller inte år förens imorgon men då åker hon bort.
Någon majbrasa tror jag inte att det blir. Flis ska ju lägga sig runt 19:00 tiden. Men jag känner inte att jag går miste om något faktiskt.  Helgen erbjuder ledighet för mig- eller ledighet med Flis. Sambon ska på bio i morgon med sin kompis Romén. ( Om han hunnit bli frisk)

Nu har jag betalt lite räkningar och surfat runt på olika bloggar och sidor. Nu ska jag hoppa in i duschen och hoppas hinna klart innan Flis vaknar.

Ha en bra kväll gott folk!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0