Helgen är slut !

JA,  så var också denna helg slut. :( Tiden går så jäkla snabbt !

Idag har sambon jobbat på förmiddagen och jag bestämde mig för att vara en elak mamma och låta min dotter vara inne större delen av förmiddagen för att jag skulle hinna städa lite. Ungen försökte verkligen få mi gatt förstå att hon ville gå UT. Hon gick och hämtade sina skor flera gånger. Knackade på utterdörren. Sa till mig flera gånger..  koo, koor!  (Skor skor)

Tillslut, efter att jag plockat, hängt och vikt tvätt, och diskat så sa jag åt henne att hon kunde gå och hämta skorna. Ungen skiner upp i något slags extas leende och slyndar sig för att hämta sina skor. Jag inser att jag måste bnyta hennes blöja innan vi går ut och ungen håller HÅRT i sina skor under blöjbytet. Hon gnäller lite under bytet och jag försöker göra henne införstådd med att vi SKA GÅ UT: PÅ med torr blöja, byxor, stumpor, jacka och SKOR. " Nu kan du gå och sätta dig i vagnen" ber jag henne och ungen går direkt till vagnen. Visar med sin hand att hon vill upp. Nu mer brukar hon alltid gå ner i vagnen själv, men inte nu inte. Kankske förstår hon att det går fortare om jag lyfter henne.... ? Nåja vi går ut och ungen är superglad. Hon skrattar, sjunger och pratar. Vi köper ett frimärke, lägger på ett brev till CSN. Går till affären och handlar mjölk, bröd, frukt och grönsaker. Vidare hem. Förbi alla lekpaker. Klockan börjar närma sig lunch. Ungen pekar på lekparken. Men jag, den dumma mamman säger nej. Lite dåligtsambete har jag, men det är väl så livet är måste jag tänka. Jag pluggar, ungen går på dagis. Tyvärr måste man städa ibland och olyckligtvis blir det på vår, alldeles egna, dyrbara tid tillsammans. Jag försöker att tona ner mitt dåliga samvete med att vi faktiskt ska ut på eftermiddagen. Vi går hem och äter lunch och ungen är supertrött. Hon nästan somnar vid bordet, fast hon äter fint och får i sig bra med mat.

När hon, ungen- så hemskt det låter. Jag menar, förståss Flis. Medan Flis sover så försöker jag återigen göra iordning lite här hemma. Kl 1200 kommer en familj för att köpa vår britax vagn. Allt går bra. Flis sover igenom besöket. Jag tänker, att jag ska hinna lägga mig och vila en stund, men icke. Flis vaknar och vi myser en bra stund tillsammans. Ligger uppe på överkastet på min och sambons säng med en filt över oss och bara myser där tillsammans. min fina flicka och jag. Sedan är det full fart igen. Vi äter lite mellis bestående av yoghurt som Flis tydligt visar att hon vill ha genom att säga något som låter ungefär " hurt, hurt"

´VI åker till mormor. Hela bussresan ( mellan banantuggorna) säger flis " momo, momo"! Hon måste verkligen trivad i sin NYA fina vagn. Hon satt som ett ljus hela bussresan. Hos mormor träffar vi morbror Claes, moster Cathrine, hennes man och kusinerna A och G. Flis leker och har kul med killarna- som vanligt.  Efter en stund kommer även sambon dit och umgås med oss alla :O)

Mormor, jag och Flis tar en sväng i handen centrum. Nytt regnställ till Flis införskaffas från Lindex och sedan regnvantar och fleesesätt från Nameit!
 Vi gårt hem till mormor igen. äter GOD spaggetti och köttfärsås. Flis äter som en häst! Massvis! Det är en fröjd att se flickebarnet äta så :)  Efter maten får hon en GOdispåse, ja bara ett par få godisar, men ungen äter och fröjdas åter igen.
Sen kommer vi hem, i tid denna gången. FLis läggs i sängen redan 18:50 och somnar efter ett par få minuter. Så som det brukar vara :) Mammas duktiga älskling! I morrn är det skola och dagis igen. Helgen är slut, tiden skuttar iväg.


Moster Cathrine har köpt Nya fina skor till Flis! Fina va ;)?


Idag innan läggdags. Var hon så söt vår skatt!
Vatten = Favvo drickat!


Även i går efter middagsvilan hade flis och jag vårt Mys :)Myyys med mamma-och vattnet !

Flis äter sin livs första chockladtopp- Själv! Gott :)

Kommentarer
Postat av: B2

Vilka fina bilder! Vi saknar er, hoppas vi kan ses nått snart, lite bökigare att få till nu men vi får försöka. Kram

2009-08-30 @ 22:03:34
URL: http://lastwaltz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0