På bättringsvägen

Flis börjar snart på dagis! Det är galet! Mer och mer jag tänker på det så tror ag att det verkligen kommer göra henne gott! Det är mig det INTE kommer göra gott! Det är jag som oroar mig och funderar. Hon lever för stunden! Visst kommer det bli omställning för henne i böjan, men hon vänjer sig fort. De tre, fyra första nätterna här hos min syster så grät hon i sängen sen stund innan hon somnade, sen blev det mindre och mindre. Idag, vinkade hon åt mig när ag sa godnatt och la ner henne i sängen. Visst kommer det bli annat på dagis. Där läggs man inte ner i nån säng. Som sagt, det kommer bli jobbigt i början men jag tror det kommer gå gallant! Speciellt efter inväningen och då jag inte är kvar där längre.

För övrigt så är flis på bättringsvägen efter en mildare sjukdomstid. Endast feber och lite snuva, rätt mycket gnäll i och för sig. Och 1000 gånger mer mammig än vanligt. Kanske beror det på att hon nu förstått att det är ag som är hemma med henne och hon vill inte bli lämnad av mig igen. Jag vet inte. Hon blir i alla fall inte ledsen när sambon går härifrån. Eller om vi ser honom ute. Det är inte så att hon stäcker armarna mot honom och ör rädd att bli lämnad.... ändå är det han som vart med henne nu, i tre månader. Ja, vem vet hon har kanske precis som jag, en inbyggd mamma dragningskraft! Hehe! Vissa har kanske det, andra inte. Jag vet bara att hur jobbig min mamma än har varit så är hon ändå speciell, mycket, mycket speciell och jag vet egentligen inte varför... Kanske för att jag fick all den kärlek och omtanke jag kunde få som liten... Kanake är det just därför?


Idag har vi vart hemma hos moster Kally som fyller 12 år idag! Grattis min älskade lilla LUS

Vi har även handlat på Coop som hade lite jippo utanför idag. Jag och Flis åkte en karusell. Flis tyckte det var skoj!
Och vi har vattnat blommor hos mormor!
Nu sover lillstumpan gott :)

Själv sitter jag här i soffan tillsammans med ett antal kattungar! Sambon jobbar och ska sova hemma hos oss i natt. Men natten till idag hade jag sällskap. Hm, det där lät verligen inte bra! ( hehe)! Jag menar helt enkelt att sambon ko hit i går eftermiddag och i dag körde jag och flis honom till jobbet innan vi åkte vidare till moster kally!

Nu ska jag kolla min kompis Beccas nya BLOGG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0