"Nu är julen slut slut slut"

Nu är julen över.. Ja men nästan i alla fall. De är ju trots allt annandagen idag.

 

Julafton gick över förväntan väldigt väldigt bra! Jag fick ha Flis på förmiddagen. Hon fick morgon julklapp och hon och jag åt frukost tillsammans. Vi åkte till mormor och Flis gav henne två klappar. En med ett kort på sig själv och en med en ” Mormor” dikt med ram till. Flis åt lunch och det kändes som om det inte skulle bli så svårt att lämna henne ifrån mig. Jag hade ju faktiskt haft henne hos mig ett tag nu och jag visste ju att hon skulle leka och tjoa som aldrig förr hos farmor och farfar.

 

Sen åkte vi och hämtade upp C, Flis pappa och sen åkte vi vidare för att jag och mormor/ mamma skulle gå av där. Och då helt plötsligt så rann det över mig. Flis var glad i sin bilbarnstol. Meningen var ju att hon skulle somnat redan, men icke det inte.

I vilket fall som helst, där och då helt plötsligt så fäller jag ett par tårar.. Jag som verkligen hade trott att det skulle gå bra, att jag var förberedd och inställd på att det var så här de skulle bli. Jag var tvungen att gå bort en stund för att inte Flis skulle se mig. Min mamma fick se mig och då sa hon åt mig att rycka upp mig !

”Din dotter vill inte se dig ledsen på Julafton Sofie”  ” Nu får du visa dig stark”.

Först blev jag lite stött, men sen kom jag på att hon hade rätt. Om hon skulle kramat om mig och sagt hur svårt hon vet att det är så hade jag blivit totalt förstörd och tyckt synd om mig själv. Nu var det bara att skaka av sig det. Torka tårarna och le åt min Flicka. Önska henne en GOD JUL och mycket bus. ” Ha det så kul hos farmor och farfar” sa jag och stängde hennes bildörr.

Och så gick jag in. Möttes av två ursnygga killar. 6 och 8 år gamla. Så fina! Tur att jag hade dem. Kvällen var mysig och rolig precis som den alltid är. Även fast jag då och då lämnade en tanke på Felicia. Anton och jag spelade supermario på Wii. KUL!

 

Sen körde syrran hem mig. Precis då kom C hem med Flis. Jag bar över henne i vagnen. Och sedan bar jag över henne i sängen. Tog av henne alla kläder. Hon fortsatte sova. Jag pussade henne på kinden och stängde dörren till hennes rum. Äntligen var hon hemma igen !

 

Fick se fina bilder från dagen på Flis. Och hon hade såklart haft det jätteroligt. Även om hon frågat efter mig ibland. Hon fick MÅNGA jättefina julklappar! TACK så mycket för dem !!

 

Och jag själv kan ju passa på att tacka alla för alla fina julklappar som JAG fått !

 

Nu är det snart nyår. Och då är det jag som har Flis !

 


Kommentarer
Postat av: veronica

Kan inte du lägga ut bilder på flis på bloggen från julafton =)

2009-12-26 @ 23:21:30
Postat av: Becca

Förstår att det var tufft, men precis som vi sa förut du och jag, mammor klarar allt! Modigt inlägg. <3 Kramis

2009-12-27 @ 12:05:18
URL: http://lastwaltz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0