mardröms natt!

Natten var en MARDRÖM! Flis vaknade redan 22:30 och jag tog över henne till min säng för att söva om henne, men det ville sig inte. Gav upp och försökte med välling, som dracks upp. Men det ville sig i alla fall inte. Så jag la tillbaks henne i sn säng och hon somnade tillslut.. Efter en timme vaknar hon igen, och kan inte somna om, varken hos mig eller i sin egen säng. HOs mig ska hon bara fäktas med armar och ben och kan inte komma till ro. Jag lägger henne i sin egen säng och går ut till Christer som sover på soffan ( pluggningstider igen.) Jag tränger mig ned skavfötters med honom och klagar över att ungen inte sover och att jag inte vet vad jag ska göra. " Hon somnar snart" säger han och vänder på sig. Han kan slappna av och försöka somna om. Dock inte jag. Ungen blir allt mer ledsen och jag går in en gång för att natta om. Det blir tyst en stund. Men sedan likadant igen. Minuterna tickar iväg. Jag är klarvaken. Orolig- vad är det som är fel? Jag väcker Christer för lite stöd, men han är svårväckt och vresig säger något i stil med " jag måste sova". Jo- jag tackar. "JAG OCKSÅ" din-  nej jag tar mitt förnuft till fånga. Det är INGEN bra idé att ställa till med bråk- mitt i natten och göra lillan ännu mer ledsen och orolig. Jag får helt enkelt gå in och ta upp henne. Jag går in, ungen sitter upp i sängen. Tårnarna sprutar och hon stäcker sina små armar mot mig. Det tar en halvtimme till, sedan sover hon. Det är inte alltid så lätt att somna om. Huvudsaken är ju, att hon somnar i sin egen säng och det hade hon ju faktiskt gjort

Sedan tog det ytterligare en halvtimme för mig att somna om.

Flis vaknar halv sju och är pigg och glad- bara ta det onda med det goda. Helt enkelt bara gå upp. Som tur är blir Flis trött redan halv nio och sover i ca 1,5 timme. Likaså jag.

Ja, dagen fortsatte som den brukar nu för tiden :) Vi åkte till centrum för att träffa mormor. Gick runt och kikade lite. Flis glad och vaken som nästan alltid. Hon vinkar till andra bebisar och vill helst av allt hänga på mormors eller min arm.

Vid halv två går vi hem till mormor. Flis är jättetrött. Hon får välling och somnar sedan i resesängen som står hos mormor. I förrgår tog det l å n g tid för henne att somna där. Men troligen har hon nu lärt sig att det är där som är hennes plats då det är sovdags. 

Efte rmiddagen åkte jag till Ica maxi och storhandlade. Jag kände först att jag inte orkade- pga nattens aktivitet ville jag bara sova. Men Christer trodde det skulle vara bra för mig att komma ut- se något annat. Och där- hade han ju en poäng. Så jag åkte iväg- lämnade nattningsbestyr mm till honom. Tog bilen, tankade och handlade. 
Och visst hade Christer faktikst rätt. Även fast jag var (är) trött så gav handlingen mer energi än vad den tog. Att få gå där ensam och bara vara jag gjorde susen! Jag tog det lungt- Tittade igenom bokrean igen :) Köpte en horoskop bok, då både jag och Christer är lite intresserade av såndant :)

Jag kom sedan hem till en sovande Flis och en Christer som snällt packade upp varor mm. Nog hade han lite dåligt samvete för i natt ! Nåja, det är inte mer än rätt- jag vet!

Nu väntar dusch och så tidigt i säng som möjligt i hopp om en BRA natt!    

Kommentarer
Postat av: Elenore

Usch, inte lätt å stöd är något man verkligen behöver ibland.

Jag TROR (bara tror) att Flis kan ha mardrömmar, eller lite seperationsångest, vilket gör att hon har svårt att sova.

ge det tid, å 500% tålamod å jag vet att det inte alltid är lätt, så blir det nog bra igen.

2009-02-26 @ 07:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0