Någon är väldigt trött!

Hej !

Efter dagen idag har jag konstaterat: Äventyr och busväder är verkligen inget att hurra för. Ingen bra kombonation alls! Mer on det senasre.

 I går eftermiddag kom Moster Kally hem till oss för att göra mig (och Flis) sällskap.  Christer skulle jobba kväll. Och en lördagskväll som igår- melodifestival och allt. Det kändes bra dystert att sitta alldeles ensam. När varken någon av mina, eller Christers kompisar kunde, inte heller faster Jacki så ringde jag lillasyrran. Och hon kunde :) Vi förgyllde kvällen med chips, godis och melodifestivalen. Flis  (och därmed ocks JAG) hade en ganska dålig natt.  Flis vaknade 4 gånger och var lesen och kunde inte somna om själv. Hon fick helt enkelt ligga bredvid mig tills hon somnat och sedan las hon över i sin säng, tills nästa gång hon vaknade då. Jag hade ju förståss kunnat låta henne ligga kvar, men jag sover så dåligt med henne bredvid. Kan ju inte vända mig eller så. Dessutom är jag rädd att hon antingen ska ramla ut från sängen eller att Christer ska rulla över henne, vilket inte alls är omöjligt, han ligger oftast i min säng, elller i alla fall i mitten av sängen när vi sovit ett tag.

I morse gav vi oss iväg till centrum. Flis var inte snorig alls, bara lite hostig. Kally hade blviit lovad att få vårshoppa lite och även klippa håret. Dessutom tycker hon det är allra roligast att gå i affärer med en storasyster som jag.
Dagen va rolig och Flis hade det skoj. Hon och Kally kom ritkigt nära varandra idag. Kally tog hand om Flis felra gånger, gick och bar på henne och tog hand om henne när jag var till bankomaten.

När vi slutligen började fundera på att dra oss hemmåt, följde vi Kally till bussen och sedan gick Flis och jag in i cemtrum ett tag till, hon fick lite välling till mellis och då kom jag på! HELVETE ( eller, rättare sagt " himmel och pannkaka!) Jag hade glömt nycklarna hemma! Och inte var det någon hemma nu inte. Christer var ju på jobbet. Ja, det var inte mycket att göra. Jag fick helt enkelt ta bussen till Christers jobb för att hämta hans nycklar. Tack vra -busvädret fick jag som sagt ta bussen. Det är egentligen MYCKET kortare bit att gå, men i det här vädret totalvägrade jag. Ungen somnade nästan med det samma vi kom ut och det var ju tur.  Japp, in på Christers jobb, och så gick jag inte en snabbis för att köpa dammsugarpåsar. Tiilbaka till busshållsplatsen- får vänta i en kvart! När det egentligen inte är så långt att gå till en närmare busshållsplats- men det var inte plogat- snöstorm och helt enkelt inte värt det. På bussen i alla fall, och så av den och på nästa.  Tillslut då så sitter vi på vår 807. Jag träffar en gammal kompis från gymnasiet och Flis vaknar lägligen några gå stationer innan vi ska gå av. Hemfärden från busshållsplatsen och hem till oss- var bland det jobbigaste jag vart med om. Det snöar och blåser, det är inte plogat utan det känns som om det är en meter snö. Tar helt enkelt en evighet och jag är SLUT i benen när jag slutligen kommer in i vår port. Ungen min är snäll och glad. Som nästan alltid. Hemma äter vi middag och leker och busar, diskar och byter blöja mm, mm.

Redan 18: 30 blir hon jättetrött. Jag lyckas hålla henne vaken en kvart men sen ger jag upp. Ger välling och borstar de två små små tänderna. Lägger ner en jättetrött Flis. Men av nån anledning verkar hon inte kunna somna. Tyvärr ringer Christer kl 19:10. FAST HAN VET att Flis ungefärliga läggtid är kring där. Så ungen blir ju ännu mer tokledsen!! Stackars plutt hon som är så trött ! Jag måste nog gå in nu (igen) och se vad som händer där inne... ? En tand i överkäken är ju påväg.. säkert därför :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0