Fredag 23/1

Idag åkte jag och Flis till farsta centrum med mormor och moster, Anton och Gabriel. Inga pengar hade vi. Men jag skarpade ihop lite parkeringspengar och åkte iväg. Mormor lovade att bjuda på BurgerKing. Vi åkte iväg och mötte upp de andra i Farsta centrum. Vi började med att inta BR Leksaker! Där inne sprang killarna ( kusinerna Anton och Gabriel) runt och tittade på allt de gillade. Flis fick en jättehäftig barnvagnsleksak utav mormor!

Vi gick sen vidare till Burger king då jag och alla barn var jättehuuungriga. Flis åt som en häst. En hel burk biffstorgnanof och så efterätt på det. Själv fick jag en whopper meny, istället för min beställda dubbelcheesburger meny. Men whoppern gick ner, attans vad god den var !

Efter det gick vi runt i olika äffärer, såklart.  B.l.a hann vi med POLARN & PYRET rean :) Jag köpte bara trosor till Flis där, 35 kr. Allt jag hade på mig. Däremot köpte mormor en mössa till Flis, till våren och Moster handlade en jättecool boddy till Flis i ettårspresent. ( Jo det är ett tag kvar.) Anton och Gabriel fick varsin coolt T-shirt av mormor och Moster Cathrine köpte andra grejer till killarna som jag inte har ritkgit koll på. Föutom en fin mössa som Gabriel sprang runt med resten av dagen- Flis somnade strax i sin vagn. Men inte så länge som hon behövde! Vaknade lagom till vi skulle fika och hon fick då i sig en halv banan och lite majskrokar. Fick även smaka lite på Kusin Gabriels CHOCKLADBOLL! Gott tycte Flis.

Sen fick vi bråttom! Klockan blev tre och min parkering gick ut: 14:54. Ner med ungen i overallen och så sprang jag ner till parkeringen. Ja så är det. OM jag måste skrapa ihop pengar til parkering och inte ens har råd att käka ut ( så mormor blir "tvungen" att bjuda.) Då har jag absolut inte råd med P Böter. Absolut inte ! Men jag hade tur den här gången igen. Ingen P Bot ! Skööönt ! Ville inte ens tänka på hur Christers min skulle se ut efter en sådan miss. Han hade ju inte fått göra annat än å betala bötern, DET hade inte vart nått skoj. 

Väl hemma somnar Flis i vagnen från parkeringen. Hemma slänger jag mig på sofflocket och pratar med Christer en stund. Efter ca 20 minuter vaknar Flis i samband med att vår kompis Romén ringer på dörren. Ja Flis blir först jätterädd men sen går det bra. Kan sitta i Roméns knä och han leker och får henne glad.

19: 20 Blir Flis trött och läggs i sin säng. Det tar nästan 45 minuter för henne att somna men hon skriker i alla fall inte hela tiden.
Vi andra sitter uppe och ser på Lets Dans-jag somnar till nyheterna och när Christer väcker mig ska Romén precis åka hem och Lets dance har börjat igen.  HAhaha! Blondinbella åkte ut ! Och vi drar oss tillbaka för att sova!



 Min fina vagnleksak jag fick av mormor idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0