Allt i en överskådlig summering?


Hej !

Jag har absolut inte en aning om hur det ska gå till! Jag har inte bloggat på länge och har ingen aning om hur jag ska få med allting. Sambon föreslog att jag skulle ta med allt i en överskådlig summering. Jag tror att risken är för stor att det bara blir hattigt och tråkigt att läsa då. Kanske bättre att berätta ett par saker på djupet`?

Flis har verkligen blivit mer pappig. Hon har ju alltid tyckt om sin pappa och älskar att leka vilda lekar med honom. Men sen sambon tog över föräldraledigheten har en helt annan relation mellan far och dotter vuxit fram här hemma och jag är SÅ glad över det. I förrgår la jag Flis för natten. Jag brukar göra det när jag jobbat dag och allt var frid och fröjd. Ungen pratar för sig själv där inne ett tag innan hon bryter ut i gallskrik. "Vad står på ?" Undrade vi, all välling var uppdrucken och vi hade väderluckan öppen och F hade bara en t shirt på sig. Visst var hon svettig och varm när jag la henne.. men hon brukar ju ALLTID somna in själv på kvällen. Jag föreslog att jag skulle gå in och natta om henne på madrassen på golvet och sedan lägga tillbaks henne i sin säng. Så som vi gör på natten eller tidiga morgonen. Men sambon tyckte inte alls det. Så han gick in till flis och jag hörde hur hon blev tyst. Han hade burit runt på henne en stund, läst en liten saga, gett henne vatten och sedan lagt ner henne i sängen igen. Han kom ut i från sovrummet och Flis skriker till ett par gånger. Efter ca fem minuter så sov hon!!!

I går eftermiddag när sambon skulle iväg så grät Flis för första gången när han gick hemifrån. Det kändes nog lite bra för honom, tror jag. Bekräftelsen på att man är ganska mycket värdefull av sitt barn liksom!

IDAG jobbade jag sista gången på en och en halv vecka! Det känns underbart att få vara hemma med Flis igen! Sambon ska åka till Skåne ikväll och kommer hem på fredag morgon. På söndag ska vi åka till Tunsjön på semester! När vi kommer hem fyller jag år, 23 hela år! Hur det ska firas har vi inte riktigt planerat. Ärligt talat känns det knappt att fylla år längre. Det är inte viktigt längre.. Flis födelsedag planerades och sågs framemot, men inte min egen inte! Den tar jag som den kommer. Men jag önskar mig en alldeles egen laptop. Jag ska ju skriva min C uppsats i höst och skulle gärna ha en egen dator att få ner den på :)

Och sen, när vi kommer hem från vår tripp till norrland så ska jag jobba igen, i fyra veckor och sedan ska jag vara hemma med Flis i två veckor, varav en av dem ska jag invänja henne på dagis. Skolan börjar och hösten kommer så småning om tillbaks igen. Spännande....! 

Jag ska som sagt plugga och vid årsskiftet böja söka jobb. Vad sambon hittar på vet jag inte riktigt och inte han själv heller. Han är i full fart att få klar sin D uppsatts, där av åker han till Skåne ikväll. Det ska bli mysigt att bara vara jag och Flis igen efter ett par veckors arbetande men å andra sidan känns det lite motigt att sambon åker iväg.

(ärligt talat av olika anledningar men DE tänker jag inte nämna här. Ni som vet, ni vet !

 

Jag vill faktiskt, när jag ändå är igång tacka min svägerska Jacki för att du är en sådan bra faster till Flis och även en mycket bra samtalspartner både från min och sambons sida. I söndags kändes det riktigt bra att få lite stöd på vägen. TACK!

 

 

Jag avslutar med en liten dikt idag:

Att lära utan att göra

Är som att älska utan att röra…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0