Det är så varmt!

Ja, aldrig är man nöjd. Fast jag är nästan nöjd. Det är varmt och itne för soligt ändå. Vi ha rinte gjirt något specielt idag, men det kändes nästan som om det behövdes. Jag har hunnit damsuga och städa en hel del. Flis sov heeela natten i natt! Sen ett par dagar tillbaka har hon vart bråkig och vaknat utan att kunnat somna om själv, velat ha välling redan vid halv fem, ibland tidgare. Men i natt var det som om hon visste att jag behövde sova! Hon vaknade kl 6: 15 i morse men jag var rätt utivlad då, även fast jag satt uppe en stund igår efter att sambon åkte iväg till skåne.

I går kväll var Flis och jag på middag hos momor. Mormor bjöd oss på blodpudding, stekt ägg, bacon och korv. Det är alltid spännande att se om Flis äter och ofta kan jag inte låta bli att sitta på nålar. Jag tar alltid med mig reserv mat som jag vet att hon tycker om ifall allt går käpprätt åt h*****e.  Men så hon åt ungen! Som om om inte ätit förr! Jag blev alldelels förstummad! Hon gillade inte äggen men koven, lite bacon och blodpuddingen slank ner i den lilla flickemunnen. Efteråt åkte vi till Länna centrum och strosade runt! KUL!  Jag kunde unna mig att gå runt och hita mig en passande bikini medan mormor tog hand om Flis. TACK sådanna stunder är GULD värda! Jag köpte även en madrass till Flis resesäng som ska med på semestern. Det finns en i, som man får med på köpet men nu när vi ska vara borta i en hel vecka vill jag att hon ska ligga skönt i den när hon sover. I vagnen sover hon ju aldrig spec länge. Ungen måste vrida och vända på sig stup i minuten:) Jag införskaffade oss även två stycken förvaringskassar till kuddar och täcken :)

Nu ska jag snart passa på att vila lite när tösen sover. Hon ligger i sin säng i bara blöja och underbyxor, det går inte att ha på henne något annat för då smälter hon !!


En annan liten ordvits :

"Efter regn kommer solsken"
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0