Måste köpa rullgardiner!

Ja, det är på tok för ljust om kvällen när Flis ska sova. Hon sover alltid med sin nattlampa på, annars blir hon alldelles vettskrämd och kan INTE på några omständigheter somna om själv om hon vaknar på natten. Persienerna är neddragna men jag tror ändå att det måste vara mer skillnad på dag och natt för henne. När hon sover på dagen ska jag inte dra ner rullgardinen. Ja när jag införskaffat mig en sådan alltså. Just nu tar det evigheter för Flis att somna. Tre dagar i rad nu har man vart tvungen att gå in, ge henne lite mer vatten och sedan lägga ner henne igen. HOn brukar alltid få lite vatten precis efter vällingen och innan hon läggs ner i sängen, men idag totalvägrade hon. Jag gav med mig och la ner henne i sängen, i hopp om att hon skulle somna snabbt då hon var så trött och kinkig och gick inte alls att hålla vaken den där extra halvtimmen jag hade tänkt. Idag sov hon nämligen 3 timmar på dagen! Det är galet långt och hon har inte sovit så länge på flera månader. Troligtvis vaknar hon istället i natt och ska strula... men men det är kankse smällar man får ta. Hon har vart dålig i magen dag också. Ja, kommer blodpudding ut som det kom in heller... Ja förlåt men nu ska vi snacka avföring:

Hennes bajs har vart alldeles svart idag och hon har bajsat så mkt som 4 gångner, och både mindre och mer, portioner.. hehe så smaskigt det låter va?
Nu blir jag rädd att jag skämmer bort trogna läsare med mitt avföringsprat. Tex " Snygga brevbäraren F "- haha du vet vem du är :)

Nåja, min tös verkar inte vilja somna. Jag måste gå in och se efter.

Min dotter är pigg som en gris hehe.. här blir det inte sova på ett tag. Jag får skylla mig själv. Jag somnade jag också i dag och väckte inte ungen efter ca 2 timmar. Hon vaknade så tiidgt i morse och därav blev det en lång dagsvila. Nåja. Blir kanske till att införskaffa de där rullgaridnerna efter semestern..

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0