Den som väntar på nått gott :)

Hej !

Min lilla semester från familjen tycks bara ha fått positiva effekter. Jag kom hem till en GLAD Flis som först inte ens kunde släppa mig med blicken, inte en meter fick jag gå.  Men jag kan se stor skillnad på Flis och sambons relation :) Flis går gärna till sambon nu, även om jag är i närheten. Innan har det ibland vart katastrof om hon inte fått vara med mig.
Men nu, efter att sambon tagit hand om henne dag som natt i två dygn tycks Flis förstå att pappa går minsann lika bra han med. Ja, i alla fall nästan. Hon skriker ju när jag går och så, men det är nog bra naturligt. Nog är det jag som vart hemma i nästan ett års tid.

Det känns i alla fall bra att jobba. Det är för det mesta roligt och jag oroar mig inte för vad som sker här hemma. Dessutom drar jag in pengar. Och jodå, jag vet minsann att i mitt förra blogg inlägg lät det inte alls så enkelt. Ärligt talat höll jag på att gå ur mitt eget skinn. Jag höll på att sakna ihjäl mig efter min skatt! Men jag måste ju också medge att det var riktigt skönt att få sova utan henne, i två nätter. Även om jag första natten vaknade flera gånger och såg på klockan. Andra natten sov jag h e l a natten utan att vakna en enda gång! DET var skönt!

Natten till idag var tyvärr hur jobbig som helst. Jag lovade sambon att ta den, eftersom han tagit de två sista. Jag hoppades på en bra natt eftersom jag skulle upp kl 6 i morse. Ack så fel jag hade. Flis vaknade flera gånger. Så många gånger att jag tillslut fick nog och väckte sambon. Det var trångt i sängen. Flis vände och fred på sig och kunde inte ligga stilla. Sambon slussades ut på soffan så att jag och Flis fick lite utrymme. Men inte somnade ungen för det. Nej nej. Pust och stön. Sammanlagt fick jag kanske 4- 5 timmars sömn.
Idag, när min brukade skulle vila så somnade hon, vilket hon inte alltid gör. Jag hade förmånen att halvligga bredvid henne i en säng en stund, då hon inte ville ligga ensam. Jag somnande jag med, i kanske tio minuter. Vaknade av att hon hostade till och sedan vaknade hon också. Troligtvis så såg hon att jag somnat jag med, för hon börjar med att skratta åt mig :) Bara till att erkänna: Jo, jag somnade jag med :) Min kollega kommer in och säger " Har ni sovit gott "? med ett leende på läpparna. Avslöjad! Sover man på jobbet va !? Pinsamt värre!
Min brukares mamma kommer in och säger " Så är det när man har småbarn". Jo visst, men pinsamt!

Idag så la jag Flis som vanligt kl 19:00. Jag går ut och pratar med sambon en stund. Vi hör hur Flis trallar där inne från sovrummet " Dadada, mamama, ajaj! Jag går till tvättstugan och kommer tillbaks ca 15 minuter senare. Det första jag hör när jag kommer in är " dadadada!"
Går in i v rummet där sambon sitter och ser på tv-
 " Mehn, har hon inte somnat ännu"?
- Nä, hon verkar leka där inne..
- Har hon skrikit?
- Nej...
- Har du gått in?
- Nej...Skulle jag det?
- Nää...

Men nu, har det vart knäpptyst bra länge. Så hon har nog somnat. Troligtvis med fötterna på huvudkudden och armarna inlindat i spjälorna :)
I morgon jobbar jag eftermiddag. Sambon har lovat mig sovmorgon! Jag hoppas att löftet ihågkommes även i morgon!

Vi ses !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0