Feber, hosta och snorig!

Hej !

Flis sjukdomsperiod verkar verkligen aldrig ta slut. Allt började i slutet på Februari., jag la upp en snoris bild på Flis här på bloggen då. Lite lite, snorig och lite lite feber var det då. Sedan blev det bättre men efter ett par dagar dök hostan upp, och snorigheten nästan försvann helt. När Flis hade hostat sig igenom en hel natt fick jag (ju) nog och ringde vårdcentralen och vi var hos doktorn samma dag. Doktorn konstaternade att det endast var ett virus som skulle försvinna av sig självt. Hon skrev ut Brickanyk som skulle lätta luftvägarna.
Men ända sedan dess tycker jag att hostan bara blivit värre och värre.

I går på eftermiddagen hade Flis lite feber och även i morse ! Hostan väcker henne på natten och hon har jättejobbigt att äta då hon inte fått alvedon.

I more ringde jag till vårdcetnralen igen. Jag känner liksom att det inte får fortsätta så här längre. Visserligne kankse det itne finns något man kan göra något åt, om det bara är ett virus. Men nu har det pågått i ett par dar- UTAN förbättring, trotts Brickanyl. Hur mycket ska man få hosta innan någon fyndig läkare kan trolla bort det ? 

Flis fick ju som dagt Alvedon i morse så nu röjer hon inne i badrummet med Tant Moa... :)

Får se när vi får tid till doktorn, får se om det är nått mer ?

Ha det så bra allihop :)

Kommentarer
Postat av: Ellen-Bellen

Både jag å Tim har varit sjuka till o från sen december men han går ju på dagis..

Är ni npga med hygienen? ;) Skoja bara, tyvärr är det sånna tider just nu men inte kul när dom aldrig blir bra!

2009-03-09 @ 08:59:37
Postat av: Elle

Hata hosta!!!

Elvin hostar så jäbligt ibland att jag blir galen på nätterna. Typ var 5:e sekund i 3timmar. Pest alltså. Bricanyl x3 i flera dagar innan det lättar.

Hoppas flis kryar på sig.

2009-03-10 @ 10:22:40
URL: http://underbaringar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0