Hej och hå!

Hej hej!

Dagarna börjar numer väligt tidigt hemma hos oss. Flis vaknar redan vid 06:20-0630. Och efter lite "provomgångar" blri det bäst om hon får gå upp och börja dagen på en gång. Hon får välling i sängen och sedan får hon vara uppe och leka till ca kl 8:00 då hon får frukost med den som är uppe ( oftast jag.)  Efter det är hon jättetrött och sover i ca 2 timmar. I bland uppåt 3 timmar.  Sen är hon vaken fram till ca 1500 då hon sover, i ca 45- 60 minuter. Detta resulterar i att hon inte kan somna kl 19:00 längre, utan håller sig vaken till ca 20:00.

Idag kände jag att vi inte träffat mormor på väääldigt länge så vi ringde och hörde oss för vad hon skulle göra idag, och pturligt nog jobbade hon DAG idag ( som oftast jobbat natt nu förtiden). Så det blev till att vara hemma på förmiddagen. Efter Flis förmiddagsvila gick vi ut för att hämta våra cyklar, i ett förråd här i närheten. Vår bovärd hade låtit de forslats bort under en tid då de skulle resna alla cykelförråd. Vi fick en lapp i brevlådan om detta för ca 2 veckor sedan. Men självklart glömde vi bort att märka våra cyklar med lägenhetsnumret! Slutet gott allting gott- nästan! Två reflexer var borta på sambons cykel och vi kunde se lite skavanker på både hans och min cykel, men men. Jag är glad att de nu är tillrätta hos oss- numer på BALKONGEN!

Efter lunch blev det tvätthängning och vikning och lite lek för min och Flis del. Sambon åkte iväg till rätten för att vittna
(han jobbar ju som väktare för er som inte vet). Flis fick lite välling till mellis och sedan la jag ner en trött Flis i vagnen för att hon skulle sova påväg till bussen tänkte jag. Men så blev det inte. Flis somnade inte förrän vi hade gått en ganska lång prommenad med mormor. Fast de tär klart. Bussen var rolig med nya intryck och det var jättekul att träffa mormor igen! Mormor tyckte Flsi hade ändrats mycket i utseendet nu när hon fått så mycket (4 st) tänder!

När Flis somnat bestämde jag mig för att vi lika ba kunde vänta på sambon som skulle komma med tåget. Vi sa hejdå till mormor och gick iväg till Coop för att handla lite smågrejer. Bla nya cykelreflexer.
Hemma åt vi middag och lekte lite grann innan det blev nervarvning och lite mys. kl 20: 00 la jag Flis för natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0