Jag ska studera i höst

Jag ska ju studera klart i höst. En enda fjuttig termin kvar. Sen är jag KLAR! Och kan börja jobba :) Hur bra känns inte det ? Snart kommer jag att vara en "pluggande småbarnsmamma". Sist jag pluggade var jag gravid och innan dess, bara "student". Är det inte märkligt hur man förändras :D Heheh

Nu har jag sökt mina kurser också, så här på morgonkulan. Klockan är 07:24 och jag har fått sova ca 5,5 timme i natt. Sambon och jag kom inte isäng förrän 24:00 och sedan vakande Flis två gånger i ren pannik, fast hon sov nästan fortfarande. Hon somnar oftast om så fort jag visar att jag finns där. Lägger ner henne i sängen och ger henne lite lite vatten, lägger handen på hennes rumpa och gubgar henne lite, ofta tar det bara en tre, fyra minuter så somnar hon om. Men jag undrar ju : NÄR ska ungen INTE vakna och behöva lugnas ner sådär på natten. När ska hon sova igenom heeela natten utan uppvak? I höst hoppaa jag. Annars vette sjutton hur man ska orka med! Å andra sidan är hon större då och ska ju börja på Dagis... ( Pannik känsla)!

Det känns i alla fall roligt. Jag ska faktiskt avsluta min utbildning och jag ser framemot att komma ut i arbetslivet, om inte annat för att bidra till familjeförsörjningen ;) Hehe, jag skojjar. Jag har alltid vetat jag vill arbeta med barn och jag tror att det är det ultimata arbetet för mig, även om jag troligtvis inte alltid kommer att arbeta som just, förskollärare.
Nu måste jag ta en lång funderare på vad min C - uppsatts ska handla om.

Idag ska jag äntligen få lite egentid. Jag ska träffa tant Moa. Polis besök, prommenad och fika står på vårt schema. Flis ska vara hemma med Pappsen/ Sambon.

Kommentarer
Postat av: Elenore

Tim vaknar fortfarande på nätterna och tokgråter/skriker i typ 1 min sen går det över.

Jag har sagt det förr men dom går ju igenom så mkt på dagarna, upptäcker och utvecklas och allt det bearbetas på nätterna vilket resulterar i mardrömmar.

2009-03-26 @ 08:43:46
Postat av: Elenore

Tim vaknar fortfarande på nätterna och tokgråter/skriker i typ 1 min sen går det över.

Jag har sagt det förr men dom går ju igenom så mkt på dagarna, upptäcker och utvecklas och allt det bearbetas på nätterna vilket resulterar i mardrömmar.

2009-03-26 @ 08:43:54
Postat av: Elle

"Men jag undrar ju : NÄR ska ungen INTE vakna och behöva lugnas ner sådär på natten. När ska hon sova igenom heeela natten utan uppvak? I höst hoppaa jag. Annars vette sjutton hur man ska orka med! Å andra sidan är hon större då och ska ju börja på Dagis... ( Pannik känsla)!"



När hon blirtyp 2år eller ngt;) Sen i höst, ok nu sk avi inte vara sånna men du minns väl mig och Anna = S J U K A heeeeeeeeeeeeeela tiden pust Kul att plugag igen iallafall :) Då ses vi i höst då!!

2009-03-26 @ 10:35:13
URL: http://underbaringar.blogspot.com
Postat av: Elenore

Elle: Min son är 2 å han (se ovan) vaknar än med mardrömmar och skrik mitt i natten. :/

Det där kommer och går i perioder, tror inte att man kan säga "när dom är 5 då försvinner det".

2009-03-26 @ 10:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0