Praktiserar som ensamstående

Japp ! I Morse bar sambon iväg till Tyskland! För första gången när han åker bort känns det inte allt för hårt och ledsamt. Men visst kändes set lite av att se honom gå iväg sådär och vet att han faktiskt inte kommer tillbaks ikväll, inte i morgon och inte dagen därpå heller. Men i ärlighetens namn är vi båda överens om att det nog är en bra tidpunkt att vara ifrån varndara lite- för faktiskt ska det bli skönt att slippa allt, tjat-gnat och rutintjaffs! Jo då, men sammtidigt att praktisera som ensamstående betyder: göra allt själv. Natta, byta blöja, klä på- och av. leka, trösta, bära- mata. Mm ( och göra mat i de fall det inte blir burkmat, ananrs måste jag ju ända laga mat till mig själv). Därtill kommer ju faktiskt städa, diska, handla och tvätta också.. pust och stön! HUR gör alla ni ensamstående där ute ? Nog kan det kanske vara bra att praktisera lite ändå!

Flis sover nu ioch har haft en rätt bra natt inatt ! Idag tror jag att vi ska städa här hemma och nog gå en prommenad i alla fall. I går kväll var vi på kvällsfika hos moster Cathrine. På dagen var vi på ikea. Åt lunch och hade det rätt mysigt.
Den 5 : e ska jag och Flis på födelsedagskalas hos hennes faster Jacki och den 7:e fyller kusin Gabriel 6 år så helt avskrämade från omvärlden ska vi inte bli. Och den risken är nog inte speciellt stor. Vi träffar ju mormor nästan varje dag- och tur är väll det. Annars skulle jag dö av tristens ! 
Dessutom har vi turen att ha Tant Moa här ett par dagar som sällskap när Christer är borta. Det känns väldans bra ! Annars ligger det också ett projekt i att se till att få så mycket sommarjobb som möjligt, ska vara på min chef som en hök tror jag :D    

Jag längtar sååå mycket efter vår nu, VÅR Och mindre kläder! Kunna sätta Flis i en gunga, lägga ut en filt och ha picknick. Åka ut till Syrran och grilla- mysa och känna lite värme !

VÄRME KOM HIIIIT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0