Snöoväder

Hej!

Vilket väder ! Fy så trist. På nyheterna i morse berättade de om att många bussa råkt av vägen. Tunnelbanor och pendeltåg inställda. De råde folk till att itne åka bil, eftersom det var risk för halka på vägarna. Jaha då blir det till att stanna inne i sågen (området vi vår bor i) idag igen då. 

Flis kryar sig sakta men säkert. Inatt höll hon låda igen, men somnade tillslut. I morse vaknade hon redan kl sex. Jag bestämde mig för att testa att försöka få henne att somna om. Det är allderles för tidigt att gå upp kl sex när man har vart vaken sammanlagt två timmar under natten. Flis fick lite välling och lpg bredvid mig i sängen. Jag var så trött att jag inte orkade bry mig så mycket om henne. Det tog nästan en timme, men utan skrik och bråk men sedan somnade hon. Jag var så trött vi det laget att jag inte orkade lägga över henne, inte ens flytta mig 30 cm till sambons säng. Jag slocknade, vaknade till av att hon väde sig till mage efter en stund. Kände att det stramade i nacken. Orakde inte röra mig. Jag somnade om. Sen vaknade Flis 08:38!!! Sovmorgon! Men aj! Min nacke!

Idag blir det promis. Lite middagsvila. Matlagning, lite städning. Ja det vanliga (tråkiga) Och senare ikväll ska jag invänta sambon som kommer runt 22 tiden, det ska ju faktiskt bli kul att se honom nu efter 10 dar! 

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0