Tråkig dag- blev till rolig dag!

Först och främst vill jag tillägna några rader till Farmor och Farfars katt SYNTIA som avled i natten till igår! SYNTIA var en fin katt som Farmor själv fött upp. Hon levde ett fint liv i 14 år i samma familj. Hon var gammal och att hennes tid snart var inne var något som familjen visste, men just nu känns det som om de förlorat en familjemedlem som fanns med dem så länge.
 
VI tänker på er och hoppas att ni snart mår bättre. Vi hoppas att SYNTIA fortsätter får leva fritt och harmoniskt på obestämd tid i Katthimmlen.

TILL MINNE AV SYNTIA SOM VI ALLTID KOMMER ATT MINNAS SOM DEN FINA, & SNÄLLA KATT HON VAR!


 Ja, till dagens händelser!
Dagen började redan kl 7:00. Ja om det hade vart igår, hade klockan vart 6! Men jag tänkte att det är lika bra att gå upp för att få till både förmiddags-vilan och eftermiddags-vilan någorlunda i tid idag! Flis somnade inte förrän kl 11:00 och sov visserligen sedan till 13:00. Jag fick faktiskt själv en timmes sömn då ;) Efter det åker sambon till jobbet och jag känner lite hur paniken inom mig växer sig allt starkare! EN dag till inomhus? Visst kan jag gå en promenad. Men något måste hända. Jag måste göra någonting, annars blir jag GALEN!! Flis kändes också frustrerad och jag kände bara att idag måste det hända något annorlunda innan ungen tror att det ska vara såhär- dag ut och dag in. Min förkylning kändes bättre och jag skickade iväg ett sms till Rebecka i hopp om att hon och hennes Son Noah ville träffa mig och Flis idag. Vi får dock inget svar på ca två timmar så jag passar på att laga mig en god lunch, ge Flis mat och vi sitter extra länge vid matbordet och myser tillsammans med tända ljus. Sedan diskar jag och gör ordning i köket. Jag bestämmer mig sedan för att ge Flis lite välling till mellis, för att sedan gå ut med vagnen i och låta henne sova där. Sagt och gjort. Just nr jag sätter in vällingflaskan i mikron tittar jag till mobilen och Becka har svarat. Hon tackar för inbjudningen och frågar om det fortfarande står kvar ? Och det gör det ju! Jag går ut med vagnen och får Flis att somna sedan går jag till busshållsplatsen för att möta upp Becka och Noah. Flis vaknar sedan i på väg upp i hissen. Efter ca 30 minuters sovande.

Sedan leker Noah och Flis hela eftermiddagen och ända inpå kvällen. De leker och leker. De får middag och vi mammor äter också- köttbullar och makaroner. Barnen har så roligt i hop och man kan riktigt se att de tycker om varandra. Flis gjorde även många försök att får komma upp till Becka, vilket är beviset på att hon även tycker om henne.

Becka och Noah åker hem kl 19:40 och jag går nästan direkt in och göra inordning Flis för natten. Hon dricker sin välling och somnar med detsamma! Det var riktigt länge sedan jag såg henne såhär trött. PÅ skötbordet orkade hon inte ens bråka eller göra det minsta motstånd. Hennes ögon rullade och kroppen var alldeles ledlös. Jag gjorde en snabbsmörning och tvättade henne inte allt för noga- då hon verkligen behövde komma i säng.

Ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Det blir nog sängdags innan Sambon kommer hem från jobbet idag igen. Jag är också trött :) Jag ska nog ge mig själv en välförtjänt skönhetesdusch innan i alla fall och det måste även plockas undan en hel del innan jag kan tillåta mig själv att sova. Det blir dock ingen TV idag, jag måste sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0