Farsta centrum

Idag åkte jag och Flis och Tant Moa till Farsta centrum. Meningen var att jag skulle kunna shoppa lite för mina pengar jag fått i förskott av syrran för att jag jobbar för henne..eller för hennes Hund. :)

Vi tog pendeltåget in och promenerade sedan till centrumet. Skönt med lite promenad !

 Flis älskar att åka framåt vänd i vagnen. Hon ropar på folk, vinkar och klappar händerna.

Hon pekar och säger " Titta". Så gulligt och roligt att se !

Vi började dagen med att äta på Burger King. Gott gott. Flis ville inte äta sin burkmat alls då. Hon fick i sig ett par tuggor sedan åt hon av min hamburgare och pommes frites!  Efter det skulle vi få Flis att sova i vagnen, det gick till en början sådär men tillsisit somnade hon i vagnen, på magen! Men jag la försiktigt om henne, då hela kroppen låg skruvad i vagnen och det såg inte alls skönt ut. Flis sover aldrig mer än ca 30 minuter i vagnen nu förtiden och det brukar fungera rätt bra i alla fall. Hon klarar att vara vaken till 19:00 ändå menar jag. Men idag, sov hon i hela 45 minuter. Under Flis sovning provade jag underkläder och sedan gick vi över till Stadium där vi tittade på Bikin, jag och Tant Moa. Men vi hittade inga. I stället fastnade vi för ett och samma linne, i samma färg- så vi köpte det båda två. Folk har ju trott att vi vart systrar förr J utan att vi haft likadana kläder på oss- så spela roll J

Flis vaknade och verkade hungrig. Hon fick Välling till Mellis och jag och Moa tog en marrängsvisch på Mcdonnals. Jora, svischen var god faktsikt J

 

Efter det gick Flis lös på Br leksaker. Det börjar tydligen tidigt J

Flis gick omkring, mestadels med Moas hjälp. Hon fick känna och klämma på leksaker och var allmänt överlycklig över allt stoj där inne- med så många andra barn att titta på bland annat. Jag köpte i alla fall lite födelsedagspresenter till min lilla älskling. Hon får en jätterolig plaskpool att ha hemma hos syrran och uppe i Tunsjön i sommar. En jättefin gul pool med giraff på och roliga grejer på sidorna. Bild kommer senare- när hon fått den! Ja, och så en pump till poolen- men den får ju inte hon så att säga.

Jag köpte även en stapelring åt henne. En sådan av den lite äldre sorten i trä. Den fanns även i plast då den också  lät och skakade. Men jag bestämde mig för att Flis redan har ganska mycket sådant och att detta blir mer en mer lugn och pedagogiskt present som jag tror att hon kommer att älska! Jag har ju tidigare köpt lite böcker åt Flis som hon ska få på födelsedagen också. Och Till helgen ska vi förska hinna att möblera om här hemma så att Flis får vort sovrum J Det blir väll inte direkt någon födelsedagspresent men eftersom det är i anslutning till hennes födelsedag kan man ju nästan säga att det i alla fall.

Vi kommer att ha Kalas den 6 juni och då kommer både vänner och släkt med paket så det räcker och blir över! J.

Ni som undrar och frågar vad Flis önskar sig kan jag först säga att Flis har en stor förkärlek för att plocka i och ur saker. Lägga på lock och titta efter om det finns kvar igen osv osv. Hon är mycket rörlig av sig och tycker om att klättra J

Högst upp på ( min) önskelista till Flis är ett jättefint Tält jag sett ut på www.barnparadiset.se men den har Farmor och Farfar redan tingat att köpa J. Hade inte de velat köpa de hade jag köpt det själv för det var så himla gulligt och jag tror att Flis kommer att TOTAL älska att krypa in och ut ur det, samt sitta där inne och mysa. Morfar ska köpa en Bobbycar ( som Flis ska få ha utomhus) och Tant Moa ville köpa en mjuk docka.

Kläder är alltid roligt att få- strl 80 har hon nu  (74 i vissa kläder fortfarande) och kommer förmodligen ha ett par månader till. Stl 86 blir till i vinter tror jag.

 

Lite förslag är

 Böcker

 Kritor

 ritblock

 Bollar

 Ute leksaker till sandlådan ( eller annat)- formar osv.

Pussel ( med knapp på)

Tavlor eller andra saker att inreda hennes rum med.

 

Jag tror inte att det är något som helst fel på er egen fantasi- jag bara ger lite förslag!

Dock måste jag tillägga. Köp hels tinga mjukdjur då Flis redan har 1000 tals! Hon har fått av sin farmor och farfar! Och jag har inte ens plockat upp hälften då hon inte leker med dem ännu.

 

Ikväll blir det nog Tv som vanligt. NU ska jag hänga tvätt! Vi ses !


Kommentarer
Postat av: tant moa!

ja visst hade vi det trevligt igår! flis är verkligen jättekul att umgås med! synd att vi inte hade med oss nån kamera, längesen det kom upp några bilder på bilddagboken, såg jag! var förbi en sväng innan jag kom in hit :)

vi ses och hörs!



ha det, kramar från tant moa!

2009-05-22 @ 09:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0