Förskolan Duvan!

 Jag är så himla GLAD!

Idag, när jag och Mormor och Felicia handlar på Ica maxi ringer sambon och talar om att han just tackat ja till en förskoleplats på förskolan Duvan.
Jag blev så glad att jag ville hoppa omkring därinne på affären. Jag har hört mig för om den förskolan här i området och hörde av två grannar i samma hus att de har sina barn på den förskolan och både tycker att den funkar bra :)
Det var den förskolan jag sökte till i förstahandsval därför att den ligger närmast vår bostad. Men jag hade ingen aning om vad den har/hade för rykte.
Ja, sen ( förra veckan) damp det ju ner ett erbjudande om förskoleplats en bit härifrån. Denna förskolan hade jag först tänkt mig nöja mig med pga. att  det inte skulle bli allt för jobbigt att åka buss med Flis dit varje morgon, eller om det krisade ta bilen. Med senare eftertanke, om förskolans geografiska läge så började jag återigen tveka. Jag ringde till placeringsassistenten och bad om att få plats på någon av två andra förskolor som ligger på andra sidan vägen av den vi fick placering på. Jag ringde sammanlagt tre gånger och assistenten som var jätte trevlig och verkade verkligen ta mina samtal på allvar lovade att titta på ärendet ordentligt. Och det har hon verkligen gjort!
Nu har Flis en plats på förskolan som ligger precis här nära oss! Det blir verkligen så mycket smidigare att hämta och lämna. Med tanke på invänjningen som troligtvis sambon mestadels kommer stå för är det extra bra att det är nära när man bara lämnar någon timme i taget i början. Även till hösten när jag pluggar och Flis går på dagis. Behöver jag sitta hemma och skriva kan jag bara gå ner och lämna henne ett par fyra timmar kanske och sedan hämta hem henne. Att ha förskolan nära är helt enkelt väldigt smidigt på alla sätt och vis. Vi går även förbi den förskolan i stort sett varje dag när vi går ner till stora lekparken.  


Ja, det känns som om jag har vunnit på lotto! Äntligen lite Flyt!

Kommentarer
Postat av: Elle

Härligt!!!

2009-05-14 @ 10:34:30
URL: http://www.underbaringar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0