Hej Hopp!

Tiden springer iväg, dagarna gaddas ihop till en salig blandning i mitt huvud och jag har svårt att separera minnena från vilka dagar det tillhör. Det sägs att det ofta blir så när man gör ungefär samma saker i stort sett varje dag. Det får en också att känna att dagarna rullar på i en väldans fast. Man har rutin på tillvaron och allting flyter helt enkelt samman. Svårast blir det om man lever ett relativt innehållsrikt liv. Alltså att man vanligtvis har för sig mycket saker om dagarna då flyter dagarna ihop ännu enklare. Just så är det för mig. Vi vaknar på morgonen, och vips så är det kväll! Det är lite läskigt. Jag tycker ända att vi inte gör samma saker varje dag. Ändå känns det som om tiden försvinner i tomma intet.

Det senaste dagarna har jag ägnat mig åt en hel del rensning. Vi har fått en STOR låda med kläder utav Mormors fästman Hasse, kläder som hans barn har haft. Jag har rensat ut dem. Åkte till röda korset containern med en stor kasse med kläder och sorterade resten av kläderna. Jag passade även på att rensa ut Flis garderob från urvuxna kläder. De resulterade i två flyttkartonger, en med Flis utvuxna kläder, och en med kläder hon inte hunnit växa i ännu. Resten av kläderna i Flis storlek som hon har nu, och näst kommande hamnade i hennes garderob. Och inte nog med det. Vi hade även lyckan att få en stor papperskasse med fina kläder från Min systers kompis S. Eller rättare sagt S: s barns urväxta kläder. Även de fick jag sortera och grejja med. 

I och med detta städa jag även igenom vårt källarförråd idag. Jo minsann, jag känner mig riktigt duktig!  Ungen har hur mycket kläder som helst och det är ju roligt :) Dock är jag bjuden på Barnkläders party nästa vecka och jag ska självklart gå dit och kommer säkerligen hem med ett par beställningar!  Hehe!

Idag har vi vart i parken alla tre. Vädret var fint och Flis var alldeles otålig på morgonkvisten. Sambon och jag höll på med diverse disk och tvätt men tillslut blev vi klara, och gick ut.
Sen blev det lunch och Flis sov i en och en halv timme. Sambon och jag slog oss ner framför tv:n och år lunch. På tv:n visades " så ska det låta". KUL! Det var ju det programmet jag missade i fredags när jag satt här och mumsade glasstårta och sambon åkte på bio. Jag slocknade sedan i soffan- ett par minuter efter kl 20:00.

På eftermiddagen var jag som sagt nere i källaren ett par vändor och passade även på att röja upp där inne. NU kan man GÅ in och snurra runt i förrådet.  Efter alla trista nödvändigt onda göromål bestämde vi pss fär att bjuda över någon hem till oss på ev middag eller fika. Det slutade med att Mormor och Hasse kom förbi på kladdkaka som sambon bakade.
Gott :)
'I dag har Flis både fått testa Mild Youghurt till frukost och vanlig hemmagjord havregrynsgröt till mellis. Både två slank ner bättre än jag trott! Flis har börjat vägra den pulvergjorda havregröten så idag tänkte jag att jag skulle testa göra egen och det gick superbra! Fruktpure till förståss.  Mormor tippsade dock om en annan sorts havregryn då vi ger Flis gröten. Den heter Gyllengryn och ska vara mjukare och mindre i formen.  Mormor berättade att det faktiskt var hennes mamma ( alltså min mormor, Flis gammelmormor) som tippsat mormor om detta för länge sen).  Flis har för övrigt ätit ovanlig mycket och vart väldigt nöjd vid måltiderna idag.

I morgon är det fredag och jag vet faktiskt inte vad vi hittar på. Vi hoppas på att Becca och Noah snart är friska så att jag och Flis kan leka med dem igen! På kvällen kommer Tant Moa hit för att se filmen Twilit tillsammans med mig. Sambon är inte riktigt ett fan av den filmen så han kanske ger sig ut istället. Trist, men förståligt.
Det var allt för nu. Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0