Uppdate!!

Jag vet, jag vet! Verkligen dags för uppdatering!

Det har vart väldans mycket på sista tiden. Jag jobbade i helgen och sambon hjälpte min mamma och hennes fästman Hasse att flytta til deras numer- gemensamma lägenhet! Grattis till er !
På lördagen då både jag och sambon var upptagna var Felicias UNDERBARA farmor och farfar här under dagen. Jag ringde Farmor dagen innan i någon slags - " Jag vet att jag är sent ute- men jag tänkte om ni ville ta hand om Flis i morgon". Farmor verkade ändå glad över att jag frågade och hon och farmar kom hit på söndagen redan kl 08:00 då jag redan hade jobbar i en timme. Dagen hade gått bra, trots Flis matvägran fasoner. När jag kom hem efter jobbet möttes jag av två trötta men glada farföräldrar. Det var ju trotts allt första gången de tog hand om Flis helt själva. Och faktiskt är det första gången Flis har vart i några andras händer under så lång tid. Men farmor och Farfar klarade barnvaktandet galant och hade i alla fall fått i Flis lite Yoghurt och frukt mm.

Den natten och dagen efteråt var visserligen Flis som klister på mig, inte en meter fick jag

Gå, men det gick över det med.

Sen har Flis och jag faktiskt fått ett JOBB!! Ja faktiskt! Min syster har köpt hund och jag och Flis tar hand om den ett par dagar nu i början så att valpen slipper gå på dagis så här direkt! Nåja, jobbet är ju inte direkt påfrestande. Flis älskar när vi går ut med hunden, hon klappar händerna och skrattar åt den. Ledsen blir hon ibland då hunden blir lite närgången och slickar på henne., Men hon vänjer sig fort! Och valpen också- idag kunde jag ha Flis på golvet utan att valpen skulle vara på henne hela tiden ,vilket resulterade i att jag större delen av dagen i går fick bära på Flis. Men idag gick det som sagt mycket bättre och Flis och jag har haft en underbar dag! Det var varmt och soligt och Flis kunde krypa omkring på baksidan av huset. När jag ser henne göra det så får jag en jättestor vilja av att kunna ge henne det, varje dag!

 En liten plätt att leka på. och enkelt kunna gå ut på - flera gånger om dagen. Hälla upp en pool med vatten så hon kan bada på sommaren. Låta henne vattna blommorna och ligga och mysa tillsammans på altanen! Jag blir exalterad av bara tanken. Mysighetsfaktorn är 100% och jag tänker tillbaks på när jag själv var liten och badade i en blå pool på altanen tillsammans med mina syskon och vänner. Någon gång hoppas jag kunna göra den drömmen sann :)

I sommar har vi i alla fall tillgång til syrrans hus två hela egna veckor då vi ska passa huset och familjen åker till Teneriffa. Ekonomin här hemma säger att vår semester får bli att bo hemma hos dem i stället för att följa med- även om det hade vart minst sagt lika underbart! Nåja- helt lottlösa går vi inte. Vi ska spendera en och en halv vecka i norrland tillsammans med mormor och hennes fästman- min bror och även Tant Moa kommer över i två dagar! Det ska bli HÄRLIGT!

Här hemma rullar livet vidare. Utan att jag vill lägga ut hela mitt liv för allmänheten kan jag tala om att det börjar kännas rätt normalt- som om att det är såhär livet ska vara. 

Det  rullar , det fungerar och jag försöker njuta av de roliga stunderna som ges. Jag menar inte att vi lever i misär eller inte pratar med varandra, Jag menar inte att vi bråkar nätterna i ända- absolut inte- vi har våra fina stunder också ska ni veta. Ibland tror jag rent av att det blir bättre med tiden.

Dock måste jag också tillägga att jag kokar av aggressivitet ibland.

Jag blir så rött på sambons konstanta protester om vällingöra- blöjbyten- nattningar-och morgonbestyr med Flis. Ja, det känns som om blodet försvinner från min kropp och att jag gör vad som helst för att få unna mig själv lite lite tid en liten liten stund. Den lilla tiden är så värdefull att en liten protest från sambons sida gör att åskmolnet inom mig kommer upp till ytan. Det känns som om de få sakerna jag ber om- inte alls kan jämföras med alla nätter- dagar- kvällar och mornar jag tar utan minsta protest och att jag då i genlängd skulle få tillbaks en del sovmornar och välling-göror utan en enda protest. Så gör sambon ett litet felsteg får han ibland ta emot på tok för mycket elakheter från min sida- å andra sidan kan han inte bara göra det då- välling på kvällen och låta mig få sova då jag haft en dålig natt? Såhär spontant tycker man ju det- men å andra sidan så finns det alltid två sidor av myntet även fast jag i detta fall menar att en hel del beror på endast lathet- men det mina vänner är MIN SIDA AV MYNTET! Glöm inte det-hehe!  

Jag har även planerat Flis ett 1 kalas och bokat vår församlingslokal!
Nu måste jag koncentrera mig på bakingen mestadels på helgerna tror jag. Kanske låter jag gammalmodig nu när jag säger att det faktiskt måste vara hemmabakat fikabröd på hennes kalas. För det förstaär det faktiskt mycket godare, för det andra mycket roligare och för det tredje mycket billigare.. Men det tar tid att baka. Även om jag gillar det så är jag inte säker på om jag hinner med tårtan / tårtorna ( har inte bestämt mig)  så kanske beställer jag det, Men det är inte min målsättning.
Det är synd att mormor och hennes fästman inte kommer att närvara på dagen till Flis ära- men jag förstår då de faktiskt har annat vitkigt att göra. Flis kommer fylla år fler gånger och mormor var faktsikt med till 100% förra året då Flis Föddes. Flis kommer ändå inte att komma ihåg denna dagen som jag nu planerar inför så för henne gör det ingenting alls! Mormor och hennes fästman kommer självklart hit några dagar innan och firar vår lilla älskling !

 

Ikväll blir det lugnt, tv tittande och slummer som vanligt för min del J Flis sover som en stock sedan kl 19:05.

Sambon sitter vid den stationära datorn och pluggar, jag själv har fått äran att låna hans bärbara och det är jag såklart glad över så att jag nu äntligen får tid att göra er Uppdaterade :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0