Trött ?

Har ni tyckt att jag ser trött ut på sista tiden? Har jag klagat på att jag inte orkar, ständigt vill sova och att jag ska gå och lägga mig tidigt? Jag har inte tänkt på det så mycket, jag har tänkt att allt är som vanligt. Det är nog Felicias nätter som tar kål på mig. Tidiga mornar och för sena kvällar. När jag samtidigt försöker skriva C uppsatts, söker jobb och ofta känner mig stressad över att just, inte hinna med så vore det väll inte så kontigt om jag är trött.

Men, så är inte fallet, nu har jag fått svaret. Jag har Borrelia. 

Den konstiga inramningen på mitt lår visade sig vara en borrelia fläck. Docktorn påstod att det var det största borrelia märket hon någonsin hade sett. När jag kom in till docktorn så sa hon :

 

-Hej, Sofie! Idag är det visst inte dottern jag ska titta på.

- Nej precis, idag är det jag.

-Ja, jag ser här ( på datorn) att du har något du vill visa upp.

-Ja, jag har ett märke på låtet.

- Låt mig se

Jag tar av mig ena byxbenet och visar min konstiga inramning på benet. (Som inte ser ut som en rund ring!!)

Doktorn ser först lite förvånad ur och jag hinner bli lite rädd.

-          Nämen det där är ju borrelia !

-          Är det? Är du säker? Det kliar inte! ( ja, jag kom på senare att det låter som om jag förolämpar hennes kunskaper.

-          Ja, Sofie. Jag har aldrig sett ett större borrelia märke!

-          Nähe, säger jag och ser lite förvirrad ut. ” Borrelia” tänker jag.. När fick jag en fästing?

-          Jag skulle gissa på att du fick en för ca 5- 6 veckor sedan. Ditt märke börjar ju blekna bort nu.

-          Mm…

-          Du ska inte känna dig dum Sofie. Det är många som inte vet vad det är. Men det var tur att du kom hit idag.

-          Mm..

-          Så nu ska jag skriva ut penicillin till dig och sen vill jag be dig att du kilar iväg till apoteket med detsamma!

-          Jadå, det ska jag!

-          Bra!

 

Snacka om att jag kände mig som en liten flicka som blir uppläxad av sin mamma… hehe!

Men det känns så bra att jag äntligen gick till doktorn. Det var faktiskt sambon som tyckte att jag fick ta mig i kragen och ta reda på vad det var. Och i går så gjorde jag det.

Och nu vet vi alltså. Att borrelian troligtvis var en bidragande orsak till min ständiga orklöshet.

Annars är allt bra! Flis har gått på dagis idag och jag har gjort 4 st (varav 3 st var mycket givande) intervjuer idag. Hann även hälsa på min bästa kompis farmor och farfar. Åh vad jag tycker om de människorna!

I morgon har jag fri dag. Direkt efter mina 2 inbokade intervjuer ska jag hem till kompis Moa som ska bjuda på lunch. Senare ska vi in till stan för att gå på Bio och äta mat!

Sambon fick ledigt från familjelivet ett och ett halt dygn för ca 2 veckor sedan så nu är det minst sagt min tur !

 

 


Kommentarer
Postat av: Elenore

Hoppsan hoppsan!

2009-11-20 @ 08:31:42
Postat av: CH

Vad var det jag sa??? Rätt som vanligt...

2009-11-23 @ 11:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0