Bra dagar slutar ofta i kaos!

Ja, i dag har det vart en rikgit ritkigt bra dag! Förutom att nån jävel krokande in i vår bil bakifrån idag. Jag bromsade in inför rondellen när någon, som kör bilen bakom kör in i oss. Jag och sambon får smått pannik och det första jag gör efter krocken är att jag säger " Vad fan hände"!? Sedan går tanken till barnen! Lillgrabben, syrrans yngsta son satt i baksättet UTAN BILKUDDE i med sambon och Flis sitter ju väl skyddad i sin bilbarnstol! Ingen gjorde sig illa och inte bilen heller.... Jag har dock pratat med min pappa på telefon och i morgon ska vi göra en polisanmälan om vad som hände, i fall något går vidare... Vi kunde inte hitta de som krockat in i oss. Nåja än så länge är vi glada över att vår familj är välbehållna! Det mest samvets svidande är att bara ett par minuter innan, då vi hämtat lillgrabben från han sex årsverksamhet  så talade vi om det, att han inte hade någon bilkudde. Jag slänger ur mig " Äh det är så liten bit". Det spelar faktiskt ingen roll hur liten bit det än är. BEVISLIGEN så kan saker och ting hända ändå. Och jag skulle ALDRIG aldrig vilja ha någon annans skada, på MITT ansvar! Nåja, Felicia fortsatte att skratta i bilen och lillgrabben verkade inte vara rädd eller chokad över händelsen. Jag bestämde mig snabbt för att inte göra så stor grej av det hela och hoppades att sambon skulle göra det samma.. 


Vi hade det UNDERBART på badhuset idag ! Barnen lekte och hade skoj! Det är faktiskt så mycket lättare att ha med sig lillgrabben. Felicia älskar honom högt och vill göra precis som honom i alla situationer. Han, är dessutom vädligt barnkär och vill mer än gärna hjälpa till. Han är dessutom så pass stor att han klär sig själv osv. Därmed är det INTE sagt att jag vill att Flis ska vara så stor som 6 år när hon får syskon. Nä nån måtta får det vara !  Syskon är ingenting vi planernar ännu dock!

Efter simhallsbesöket prommenerade vi hem till min mamma, barnens mormor där vi åt mina pannkakor och fikade lite. Moster C var där och efter en stund åkte hon hem med sina pojkar. Jag och Flis stannade kvar en stund och träffade morbror C. Morbror C är lite rolig tycker Flis. Hon skrattar åt honom och man kan på något sätt se att hon tycker om honom. Samtidigt är hon lite avhållsam och kommer inte för nära. Ibland går hon i hans rum och söger " Borta" när han inte är där. När han är hemma brukar han bjuda henne på godis. Hon gapar stor och han matar henne tveksamt med någon liten godisbit som han lägger i hennes mun. Lite motbjudande tycker han nog.

Mormor följde mig och Flis till bussen. 18:54 gick den från mormor vi var hemma 19:08. Flis var riktigt, ritkigt, trött. Så trött att hon la sig på golvet och skrek och hade sig. På med pyjamas snabbt, göra välling och i säng med ungen! LÄtt som en plätt ? Pust och stön- NEJ inte när man är själv och ungen är jättetrött. Det tar sin lilla stund att få av ett krälnade barn alla sina kläder. Lugna ner henne och få på pyjamasen. Det tar tid att ha ungen på armen sammtidigt som man gör välling- i alla fall med en sån tung unge som hon är nu! Pust och stön- jah undrar vad hon väger nu!?

Den första december ska Flis till bvc för 1,5 års kontrollen. Vaccination och hela köret. Flis får ju i stort sett alltid feber av sprutan så vi kommer vara hemma med henne hela den dagen och förmodligen dagen efter också, eftersom febern kan komma även då. Troligtvis blir det också jag som får vara hemma, i alla fall om sambon fått ett jobb. Men det löser sig, det är långt kvar ! ( Eller inte ?)

 

Nu ska jag surfa vidare en stund :) 

Tack för ida`g !:)  


Kommentarer
Postat av: Elle

Men fy vad läskigt med krocken hörru!! TUR att det gick bra iallafall!!!

Kul med lek i badhuset :) Skulle jag me' vilja ngn dag.. om man nu har ngt baddräkt som passar;)

Trevlig helg

2009-10-03 @ 09:33:56
URL: http://underbaringar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0