Utgång och Barnvakt!

Tack för era kommentarer!

 

Ellinore: Jo precis ! Vi har nog vart bortskämda med att flis sovit i sin egen säng hela natten

(oftast) och dessutom somnar själv. Det har vart så skönt! Men nu är det tydligen andra råd regler här hemma så vi kör på det här ett tag och det känns ganska bra !

 

Elle: Nää flis har inte napp! Vi hade det som ett alternativ till hennes vattenflaska som hon så fanatiskt skulle ha på natten då hon vaknade. Men hon ville aldrig ha den som tur var ! Annars hade vi kanske åkt dit på ännu en grej! Vattenflaskan är ute ur bilden också! Jag tog bort den totalt i ett par dagar…

 

 

 

I går var vi barnfria! Vi gick ut och åt tillsammans med min kompis Sabina sedan drog vi vidare till en klubb då även en kompis till Sambon var med, Kompis Fredrik! Vi hade mycket trevligt och kom inte hem förrän kl 02:30.. Så där lite halvlulliga båda två, måste väll kanske erkännas J Den här gången kudne jag faktiskt slappna av och ha roligt med kompisarna utan att oroa mig över Flis. Hon sov tillsammans med mormor och jag hade fått sms om att hon vart på mcdonnalds, badat i mormors badkar och haft det mysigt!  Fast, jo visst saknade jag min lilla skutta, absolut!

Vi skulle hämta Flis kl 10:30 på förmiddagen. Jag vakande redan kl 0900 och kände direkt att jag ville ha Flis nära J Efter en stund gick jag upp och duschade och en stund efter kom sambon också upp! Vi åt frukost i LUGN och ro J Och sedan åkte vi tillsammans i väg för att hämta Flis. Hemma fick hon lunch och sedan la jag henne för att sova middag, hon somnade snabbt och tryggt i sin säng. Själva la vi oss och sov lite till! Jag vaknade kl 14: 00 och gick in för att väcka Flis. Annars skulle hon aldrig kunna sova på kvällen.. Hon sov som en stock… tog tid för henne att vakna.

Hon drack välling till mellis och verkade tycka det var så gott så J

 

Hos mormor hade hon sovit HELA natten från kl 1930- 0715. Galet länge ! Så länge brukar hon aldrig sova ! Men ingen välling hade hon velat ha. Fast mormor hade förståss gett henne kvällsmål innan eftersom att hon inte ville ha så mycket mat på mcdonnalds. Vilket troligtvis resulterade i att hon var mätt då hon skulle dricka sin välling.  Och sen hade hon ätit riktig frukost med mormor.  Alltså ingen välling då heller…. Kanske är välling en mamma och pappagrej! Vad vet jag J?

 

På eftermiddagen skulle jag iväg och jobba… nyss hemkommen nästan alltså

Och i morgon ska jag iväg igen, tidigt på morgonen. Men jag ahr ju sovit en hel del idag så jag är faktiskt inte spå himla trött.

Ikväll ska man ställa om klockan också ! En timme bakåt ska man ställa om J Glöm inte det mina kära bloggläsare!

 

Nästa vecka blir tuff! Jag MÅSTE skriva examination måndag och tisdag och på Onsdag fyller sambon 25 år !!  Mycket folk blir det! Måste baka lite J! Måste dessutom hitta på något att skicka ner till min svägerska V som bor i Helsingborg. Hon fyller år på fredag.

 

NU, ska jag göra ordning mig för natten snart! Vi ses !

 

Bild sen i sommras. Hemma hos Mormor i Allans hundkorg!

 

Flis Älskar SKOR! Här poserar hon i mina skor !

Idag när jag skulle väcka Flis från middagsvilan! Svårväckt och det är inte ofta! Suddig bild. Jag vet !

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Elenore

Huvudsaken är att ni känner er nöjda.:D

2009-10-26 @ 08:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0