Helgen som vart

 

Då var helgen slut!

 

Den här helgen har det faktiskt innefunnits ett vist lugn här hemma. Det har inte vart grej efter grej som ska göra. Vi har kunnat ta det lite lugnt. Bara vara ensamma jag och Felicia. Och det, har faktiskt vart skönt. Detta betyder dock inte att vi inte har gjort saker. Det har vi, det är bara lite färre saker än vanligt!

 

I fredags var vi bjudna på tacokväll hemma hos familjen Nestor. Jag sa till personalen på Felicias förskola redan på morgonen att de inte behövde väcka henne när de sov middag så att hon skulle kunna vara uppe lite längre på kvällen.

Jag slutade 15:30 och åkte direkt hem för att hämta Flisen. Sen gick vi och handlade och gick hem och lagade mat åt flis. Fiskbullar och potatismos. Ja, jag åt också lite bara för att sällskapa lite med Flisen.

 Kl 18 gick vi hem till grannarna, Familjen Nestor och hade det riktigt trevlig! Jag pratade pedagogik med en av deras kompisar, A. Riktigt riktigt kul att få prata med någon som faktiskt har läst det, nu på 2000 talet, om jag säger så.

 

Felicia och hennes kompis Ronja busade järnet hela kvällen! Kl 21:30 gick jag och Felicia hem för hon blev plötsligt väldigt trött. Självklart kändes det lite tråkigt att lämna resten av folket för att gå hem. Men jag var ju inte ensam, och det är ju såklart mysigt att vara med Flis. Att lägga henne i sängen och smeka henne i håret medan hon dricker sin välling.

Efteråt gick jag ut i vardagsrummet, satte på tv:n och la mig på soffan. Jag somnade, så det var faktiskt skönt att komma hem för min del också.

 

På lördagen gick vi ut och lekte i parken. Det var lite kallt så vi stannade inte ute så länge. Gick hem och åt lunch. Flis somnade utan protester i sin säng till middagsvilan. Jag fick väcka henne efter en timme och då satte jag på henne kalaskläder och så åkte vi hem till min bästa vän, Sabina. Kalaset var mycket trevligt och det var roligt att träffa hela Sabinas släkt. Det var länge sen!

 

Och idag, söndag så åkte vi i väg till flisens pappa. Jag lämnade av Flisen och åkte sedan vidare för att gå på långpromenad med J. En drygt timme senare åker jag och hämtar upp Flis igen. Flis, hennes pappa och farmor leker i lekparken och jag stannar till en stund och pratar med dem. Sen sätter jag Flis i bilen med en flaska yoghurt i ena handen och en banan i den andre. Vi börjar åka och efter ca 10 minuter så sover min skrutta så sött. Utan att ens ha rört varken yoghurten eller bananen. När jag lyfter ur henne ur bilen och ner i vagnen så vaknar hon och gnyr lite. Men när vi kommer in igen så sover hon. Och jag låter henne sova, rätt länge.

Efter en stund så ringer telefonen och Flis vaknar. KL är 14: 00 och vi äter lunch.  Sen städar vi. Kl 16: 00 kom Tant Moa hit och stannade på middag. Pratade strunt med mig och lekte med Flisen. Flis var vaken till Moa skulle åka hem, kl 20:45.

Nu sover hon. Men hon hostar !

 

I morgon är det mot förskolan för oss båda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0