Påskhelg

 

 

Sjuk!

 

Jag är hemma själv idag. Har ont i huvudet, lite halsen. Kroppen känns lam, jag är förkyld. Det värsta är huvudet. Jag HATAR att ha hon i huvudet

Det började igår.  Kom liksom lite smygande. Jag kände mig lite förkyld. Men förkyld kan man leva med. Man kan gå till jobbet. Och huvudet gjorde nog ont för att jag fick min mens igår, det har hänt förut om jag säger så.

 

PÅSKHELGEN har i alla fall vart mycket mysig! I torsdags blev det tidig påskmiddag hemma hos mamma/mormor.

På  långfredagen storhandlade vi och hade middag hemma hos oss. Enrico och potatisklyfter med bearnesås och sallad. HUR gott som helst! Barnen, fick hamburgare med hemmagjord potatismos. Flis åt upp hela sin portion!

Vi såg på ” så ska det låta” och hade det trevigt. Flis hade somnar på soffan precis innan gästerna kom vid 17 tiden så hon var vaken ändå till 21: 30 den dagen.

Min Bror, C som är 16 ( ja 17 i sommar) var här och åt med oss! Det var trevligt! Jag skulle ”barnvakta” honom den kvällen. Efter middagen stack han iväg med till kompisar.

Hem kom han också! Kl 01:20.Och jag som låtit honom vara ute till kl 02:00.  :D

Ja, inte för att han var hel nykter när han kom hem. Men att lillebrorsan kom hem välbehållen kändes ändå som en vinst!

Flis blev Tok glad på lördagsmorgonen när hon vaknade och såg att ” KAS” låg i soffan och sov. Den här dagen skulle Flis farmor har kommit på besök. Men hon blev tyvärr sjuk!

 

I stället blev vi bjudna hem till mormor på påskfika- på självaste påskafton. Flis somnade i bilen! Solen sken och det var varmt ute. Jag fick vårkänslor i kroppen. Kom på att jag borde byta däck på bilen. Ett snällt samtal gick till min käre bror. Som snällt hjälpte mig med allt. Åkte hem till mig för att frakta upp däcken till bilen. Vi åkte hem till vår pappa, flis morfar där Claes böt våra däck. ( Ja självklart betalde jag honom lite”:). SEN bar det av hem till mormor på middag i stället för Fika nu när vi vart så sena.

 Hemma somnade Flis strax efter kl 20: 00.

 

Och sen blev det påskdagen  och vi gick vi ut i parken. Vi lekte och mös i solen. Köpte med oss fika och gick hem till grannarna. Där jag fick städryck och hjälpte Vici att städa hennes kök! Varför är det alltid roligare att städa hos andra?

 Blev bjudna på middag så vi stannade kvar ett tag till. Vid 19 tiden lullade vi hem. Det är sååå bekvämt med kompisar som grannar! Inga busstider att passa- inga bilresor som tar tid. Flis GÅR med nöje hel den korta biten hem!

 

Annandagpåsk. Vi hade bestämt oss för att åka och bada på Torvalla med barnen. På eftermiddagen skulle även Flis få träffa sin pappa en stund. De skulle leka i parken och vara tillsammans en stund. Men när jag vaknar på morgonen och tittar ut så ser jag att det SNÖAR! Hur kan det snöa? När jag precis har bytt till sommardäck!? Min förkylning började göra mig förstådd som att bada kanske inte var sån bra idé i alla fall. Hörde av mig till Vici och vi bestämde oss för att avblåsa badplanerna” Tråkigt! Som vi hade sett framemot att göra något annorlunda. Lagade köttfärssås och spagetti till lunch! Blev jättegott och Flis åt som en Häst :D  Vi stannade inne och hade mysdag. Flis såg på Film och vi tog det allmänt lugnt bara. Sen bjöd grannarna in oss på Fika i alla fall. Var där och lekte och pratade skit. Kollade på 2 bröderna Lejonhjärta” som gick på tv. Gick hem och badade Flis. Mitt huvud gjorde fortfarande lite ont. Kände mig inte alls på topp. Tog en alvedon  och hoppade som sagt på att allt var mensens fel.  Jag Badade tillsammans med Flis. Å så roligt hon hade! Hon hällde vatten över mitt ansikte och skrattade. Jag kunde göra samma på henne efter ett tag. Med viss försiktighet såklart.

Efter det åkte skruttan i säng. Klockan var 20: 00 och ungen hade inte sovit en blund på hela dagen. Hon gör så ibland nu för tiden. Ibland sover hon, ibland inte. Hon vaknade i natt och ville ha välling! Men annars sov hon heeela natten” Skönt!

 

NU ska jag hoppa i säng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0