I röran

 

Jag stack till jobbet i morse med andan i halsen. Flis kändes inte 100%. Hon hostade i natt och var lite gnällig på morgonen. Men det är ju måndag tänkte jag, de får ringa från dagis om det är något. Jag lämnar henne och hör ingenting från dagis på hela dagen. Är med om min första ”konfrontation” på jobbet, men det löser sig till det bästa ! Mormor bjuder oss på middag, SKÖNT tänker jag och åker med bilen direkt till dagis. Träffar Matthias och Ronja och vi pratar en stund. Jag sätter Flis i bilen och börjar åka. Tillslut märker jag att jag inte kommer upp för en backe. Jag försöker, och åter försöker. Men det går inte. Tillslut får jag halvt pannik! Vem i helvete ska hjälpa mig nu!? Min första tanke går till Matthias, jag ringer honom säger att han ska komma. Innan han kommer hinner två män stanna till och fråga vad som är fel. Och jag berättar. Männen tror att jag kommer upp bara jag backar hela vägen ner igen och sedan tar sats och gasar på upp för backen. Precis då kommer Matthias, han stoppar in pulkan i bakluckan och Ronja sätter han i mittbältet i baksätet. Själv sätter han sig bredvid och vi börjar åka. Och jo då, jag kom upp! Hehe… börjar känna mig obekväm. Matthias kom till undersättning- helt i onödan. För att jag fick lite panik! Avblåser middagen hemma hos mamma och bjuder upp Matthias och Ronja på middag hos mig och Flis. Jag lagar till lite buffé mat i form av korv med bröd, makaroner och köttbullar. Vi äter och har trevligt allihop. Barnen gråter om vartannat och leker och stojar där emellan.

Stackars Vici- Mamman till Ronja/ Matthias Fru- satt fast i kollektiv trafiken!  Tillslut närmar sig klockan 20:00 och Matthias och Ronja går hem till sig. Flis och jag myser en stund, sedan går jag och lägger henne och hon somnar med detsamma. Jag ägnar en timme framför tv:n och ser på ” familjen annorlunda”. Nu ska jag snart in i duschen hade jag tänkt.

Stressig dag-  men jag kan inte nog Tacka Matthias för hjälpen idag ! Jag måste nog bli lite tuffare och tro att jag faktiskt kan lösa saker och ting själv! Å andra sidan är det ritkgit bra med en ” stand in man” då och då!

 

Ni som inte förstår vad jag menar kan lugnt luta er tillbaks. Matthias har redan världens bästa fru!

Och jag har verkligen inte något förstörar arbete i tankarna.  Matthias och Vici är mina kompisar, båda två. Även om jag umgås mycket mer med Vici.

Men jag vet att folk höjer på ögonbrynen. Bara för att man är kvinna som syns efter jobb och Dagis ibland.

 

Obland undrar jag om folk har annat än sex i huvet.  

Visst är människor sexuella varelser. MEN för det vill inte alla sätta på varandra bara för sakens skull!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0