Tjejsnack

 

Det är väll dags att blogga lite nu antar jag!

Fört måste jag säga GRATTIS MOSTER NETTAN I EFTERSKOTT!!

Jag ringde på din födelsedag, men det var ingen hemma!

 

 

Livet rullar på i en hiskelig fart. Ja, det går riktigt fort! Det är redan fredag, igen! Det VAR ju nyss fredag. Jag jobbar och står i. Felicia går på dagis. Det fixas och trixas med hämtningar så att hon ska få gå hem tidigt någon dag i veckan. Jag gör vad jag kan, och det går rätt bra.

 

Ikväll kom Flis och mina kompisar hit. Vici och hennes dotter Ronja. Tjejerna lekte järnet och vi mammor pratade om ditten och datten.

Tjejer slutar nog aldrig tänka på samma saker. När vi var yngre, pratade vi om killar, fantiserade om framtida pojkvänner och hur många barn vi skulle få. När vi var väldigt små lekte vi med dockor, som vi drog i vagn och böt blöja på.

Idag, har vi (i alla fall ett par av mina vänner) riktiga små människor att ta hand om och nu snackar vi inte längre om killar, ,men vi snackar nu mer om män.

När jag säger det så låter det konstigt. Någon stans på vägen måste jag tänka till, jag håller på att bli gammal!

Skämt och sido!

Det känns som om jag håller på att bli människa igen! Vilket känns bra. Om än är det faktiskt, lite skrämmande!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0