Vågar jag skrika hej?

 

 

Vågar jag skrika hej?

 

Det sägs ju att man inte ska skrika hej förrän man kommit över ån. Och jag har inte ens vågat ta satts ännu. Idag har Flis verkar någorlunda frisk. Allt gojs från ögonen är borta och hon verkar inte ha ont någon stans. Hon vill nu mer har sin välling igen och hon äter- ja rätt bra. Ungefär som vanligt alltså.

 

Dygnsrytmen däremot ska vi inte tala om. Nu när hon vart sjuk har allt vänds om. Här är det vaket fram till sena kvällen och sover gör hon fram till ca 9:30 på morgonen! Skönt för mig, med sovmorgon, men det blir inte en lätt match att vända detta rätt inte. Och för att inte låta allt för lyckosam kan jag ju avslöja att hon inte sover hela natten. Nej då, hon vaknar och kommer in till mig, krånglar gärna en stund- ibland uppåt en timme men sen somnar vi äntligen om. I Två nätter nu, har hon vaknat och vart brännhet över hela kroppen. Då får hon sin vattenflaska och ligger där och surpar, ända tills hon vill ha sin välling, sedan vattenflaskan igen och slutligen får jag nog. Tar vattenflaskan ifrån henne och hon lägger sig PÅ mig, och så ligger vi ett tag tills hon somnar, då kan jag lägga henne bredvid mig och sedan ska bara jag somna om också. Så ser det ut här hemma just nu !

 

Jag hoppas hoppas hoppas att Flis är frisk heeeela nästa vecka. OM det finns någon högre makt som ser ner på oss nu, så ber jag verkligen om lite hjälp på den fronten!

 

Idag är det fredag igen. Och jag måste säga att veckorna går fort. Jag har faktiskt redan vant mig med mina ensamma fredagskvällar! Detta, var något jag bävade för när jag separerade från Flisens far. ”Vad gör man, själv på kvällarna när barnet sover”. Vem ska jag prata med? Vem ska jag mysa upp i famnen på ? Och hur blir det att gå å lägga sig själv var eviga kväll?

Ja, när tösen sover viker jag ofta tvätt framför tv:n. Jag pratar med kompisar på msn.

Ibland har jag någon kompis här, vi ser en film eller spelar ett spel. Eller disskuterar allt mellan himmel och jord sådär som bara tjejer kan. Och det bästa av allt är att inte bli störda och att inte känna att man tar upp plats !

Singel livet har sina fördelar- men också sina nackdelar.

Jag får nöja mig med att låta Flis krypa upp i knäet på mig. Men det är inte så dåligt det vill jag lova. Idag har jag fått minst tip små blöta flickepussar och minst lika många kramar.

Och jag kan alltid sno till mig en kram av mina vänner, deras partners och på sin höjd i så fall mina kompisars mäns kompisar!

Flis somnar i sin säng, men när jag går och lägger mig om kvällen är det nästan så att jag längtar tills på natten när hon kommer intassande. Jag längtar tills hon sover sött bredvid mig och känner hennes kropp gentemot min. Men självklart blir jag jätteglad när hon lyckas sova en hel natt utan några uppvak!

 

I morgon ska vi testa på att gå ut lite. Flis älskar att gå ut och hon frågar flera gånger om dagen. Igår  tog jag ut henne en snabbis i vagnen. Vi gick till affären och köpte jos och frukt. Flickebarnet sken av ren lycka!

” Mamma JOS” sa hon. ” Vi har ingen jos, hjärtat”.

” Mamma, påpple” Vi har inget åpple gumman. Du kan få en banan. Vill du ha det?

” NEJ”

 ” Ska vi gå å handla jos och åpple då”

” Ut? Rol?

 

”Ja, om vi ska gå ut måste du ha overallen”. Ska vi gå ur och åka vagnen”?

  ”JAAAAA”

 

I morrn blir det en lite längre sväng. Frisk luft kan inte skada!

 

 

Cross your fingers and hope for us!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0