Är du bara 23 ?

 

Första dagen på jobbet idag, ordentligt så att säga. Flis fick en längre dag på Dagis och jag jobbade heeela dagen. Flisen var glad när jag hämtade henne… och så var hon nog hungrig. Hon fick en banan med detsamma när vi kom hem, sen ville hon dock inte äta så mycket mat.. så det blev en macka en stund efteråt. Nåja- det är ju fredag.

 

NU sitter jag äntligen ner! Det är verkligen omställning att börja jobba. Tidigare mornar, mer att planera. Se till att se någorlunda bra ut när man ger sig ut. Rena och hela kläder, smink och fix i håret. Det där kanske låter som om jag förut sket totalt i att göra iordning mig när jag pluggade och det är ju delvis sant :D Haha! När man bara satt hemma och skriv- blev det ofta en urtvättat t.shirt- mjukbrallor och en handduk i håret efter duschen ! Ni är det som sagt andra bullar.

Man måste vara professionell-skaka hand och berätta vem man är. Lyssna och ta vara på barnens föräldrars önskemål. Vara på topp- inte tappa tålamodet- vara pedagogisk !

Och på allt detta- lära sig allt nya!

 

Idag var jag på personalmöte med en kollega i skolans personalrum. Fick stå upp och presentera mig för ca 15- 20 andra lärare. Inte så farligt läskigt som det låter- faktiskt.

Fick en kommentar i dag- en kommentar jag tar som en komplimang!

Jag och kollegan jag gick på mötet tillsammans med ( vars namn är totalt borta i huvet just nu.) Vi pratade om att vi båda var ensamstående med ett barn. Hon frågade om jag har träffat nån ny. ” Nä, sa jag. Just nu vill jag nog inte det heller. Jag känner mig rätt lugn, jag är ju bara 23 :)

Är du bara 23? Frågade hon och såg ut som om hon svalt ett äpple.

Ja, sa jag.

Det trodde jag verkligen inte, jag tycker du känns mycket mognare än så.

Hehe, ja Tack sa jag. ( Tänkte här att jag skulle berätta att de flesta andra jag träffar tycker att jag ser ut som 19 typ.) Men sen kom jag på, att jag kanske inte skulle det. Nu när hon kallat mig mogen :D heheh!

Nåja, utseende och beteende är ju faktiskt inte samma sak. Och nu när jag börjat fixa mig kanske jag ser en aning äldre ut, vad vet jag. Känns i alla fall bra att folk inte tror att jag är 19 längre.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0