Har man satt barn till världen så har man..

 

 

Flisen är sjuk. Ja, igen! Det är inte klokt. Jag vet ! jag blir så arg, och ledsen när en vis person säger att det är mitt fel! Att jag medvetet skulle vilja göra mitt barn sjukt! Det är klart att jag gör saker, och släpper ut henne. Ja, hon går på dagis!

Vad skulle jag annars göra?

Dagis har ju dragit igång igen och jag är rätt säker på att smittorna kommer där ifrån. Suck, men vad ska man göra då ?

 

Mormor kom med en tanke, att Flis kanske bär på urinvägsinfektion! Men jag tror inte det. Jag har läst på om det nu och man behöver varken ha illaluktande urin eller ens ont när man kissar. Men jag har ändå svårt att tro det.

Anledningen till att mormor gissade på det, kan vara att det enda sjukdoms symtom Flisen har är att hon har 38 graders feber och är snuvig. Hon är glad och skuttar omkring på dagen, men på eftermiddagen runt 16 tiden så kommer febern och hon blir kinkig…

 

Ska i vilket fall gå till vårdcentralen i morgon för att se om vi kan göra ett kissprov. Man vet ju faktiskt aldrig.

 

 

Idag, har Flisen både kissat och bajsat på pottan ! Vi kom hem, och jag trodde att det hade ” hänt” i blöjan. Men icke då. Tog av den och satte henne på pottan och sa ” Du kan bajsa på pottan i stället” sen gick jag ut, lämnade dörren på glänt. Sorterar lite i hennes garderob, och efter en stund så ropar hon: ” Mamma, mamma, BAJS! ”

Jag går dit och mycket riktigt, både bajs och kiss ! Min lilla älskling! Så duktig !

 

I morgon blir det som sagt att vabba för mig! …:S Vad finns det å säga.

- Har man satt barn till världen så har man!

 

Idag har flisen vart hos mormor hela dagen ! Sovit och ätit och haft det bra. Mormor ringde vid 14 tiden och berättade om en glad tjej som sprang omkring. Yes, tänkte jag. Nu kan hon gå på dagis i morrn! Men så när jag kom och hämtade henne så hade mormor just känt att Flis var lite varm och tagit tempen på henne, som visade 38,2. Jippy! Jag har inte ens jobbat i två veckor och har redan två vabbdagar. Det börjar bra det här.. NOT !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0