Nyårsafton

 

 

Kvällen spenderades i glada vänners lag! Vi hade riktigt trevligt! Felicia och henne kompis Ronja lekte som aldrig förr. Mindre bråk och mer kramar. Så söta och fina, våra skruttistjejer.

 

Vi åt tacos, barnen fick korv och makaroner och lite av varje av vår mat också. Flis åt som en häst. Satt kvar länge vid bordet och bara åt och åt. Ronja däremot hade ätit lite innan så hon var inte så hungrig.  Själv blev jag så mätt att jag trodde att jag var gravid med tvillingar !

(Hur nu det skulle kunnat gå till?)

 

Vi vuxna spelade pictionary och barnen lekte eller tittade på Pippi Långstrump. Eller klängde på oss då och då !

 

Vid kl 22 var barnen så trötta att de bara gnällde. Så vi gick och la dem. Flis hade svårt att somna. Hon har alltid det när allt inte är som vanligt. Först vägrade hon sin välling.  Ronja hon låg där så fint på madrassen i Flis rum. Det fick sluta med att jag tog ut Flis till min säng där vi krånglade lite till innan Flis tillslut ville ha sin välling och somnade strax in.

 

Vi vuxna åt GOD äppelpaj som Vicki gjort.  Klockan började gå mot 12 slaget och M och J gick ut för att avfyra en raketbox. Vi mammor fick snällt stanna kvar med de sovande barnen. När männen sedan kom upp så skålade vi låg alkoholhaltig cider, köpt på Ica Maxi !

Sällskapet stannade sedan kvar till ca 01:30 och vi hann då diskutera allt från en ensamståendes syn på livet till roliga semesterminnen från deras sida. Det var faktiskt länge sen jag skrattade så mycket!

 

Flis vakande såklart i natt.. och kom till mig. Vid halv åtta ville hon sen ha välling och sedan somnade hon om och vaknade halv tio! Så jag fick allt en liten sovmorgon i alla fall.

Vi har ätit frukost. Men Flisen ville inte äta så mycket så jag tänkte skala och skära upp en mandarin åt henne nu. Sen måste jag förbereda lunch också!

Sedan vet jag inte vad dagen i dag har att erbjuda.

 

Det är i alla fall ett helt nytt år nu och jag undrar vad det har att erbjuda! Jag hoppas att vi kommer in det, att pappahelgerna funkar som det ska.

Att jag och C lyckas fortsätta att hålla en vänskaplig relation. Och framför allt. Att Felicia får ett så bra år hon kan få. Hennes första år med separerade föräldrar. Fast det förståss, något annat kommer hon aldrig att minnas.

Om 18 dagar ska jag börja jobba.

Flis börjar på dagis den 7 januari.

 

 

Och TACK för alla sms och ringningar i går. Tack för att ni tänker på oss, och bryr er om oss. MIN mobil går inte alltid att skicka sms ifrån så det var därför ni kanske inte fick något svar.

 

Gott nytt år till er alla! Flis och jag kommer att klara oss fint! Om inger drastiskt skulle hända!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0