Bra dagar vid stranden

 

Bra dagar!

 

 

Andra dagen i rad har jag och Felicia badat med familjen ute på olika bad. Det är så härligt och fint. Min syster och hennes barn, mormor och så jag och Felicia vi har så roligt!

Jag badade mes syrrans söner, Anton och Gabriel medan Felicia sov i vagnen. Ja, mormor och min syster var förståss kvar på stranden så att de kunde ta Flis om hon vaknade. Vi hoppade från hopptornet och lekte och plaskade i vattnet. Barnen älskade det, likaså jag!

 

Ikväll kom min Vän Anna S hit och hälsade på och vi hade det så trevligt så. Felicia hade lite svårt att sova. Hon ville ha en till flaska välling, åt inte så mycket mat till middagen så hon var nog hungrig! NU sover hon i alla fall och jag ska snart krypa till kojs jag också!

 

Jag är så glad idag, så där så att jag bara går runt och ler hela tiden! Kraft och energi säger jag bara! Det får man verkligen av sådana härligt GODA nyheter!

 

Jag har missunnat dem, min familj under en längre tid. Jag har inte spenderat så mycket tid med dem och det är först nu jag känner att jag har saknat det. Ja det är kul ett tag och skönt att komma hem och stänga sin dörr, självklart! Å andra sidan, alla har vi vårt ibland. Jag har just blivit tillsammans med  J och vi, och även bara jag och Flis umgås en hel del med Vici, Matte och Ronja. Vi spenderar dagarna i lekparken och träffar fler och fler igenkännande barnfamiljer, ensamstående mammor och ännu fler barn.

Det är superpraktiskt att bo här. Nära till allt! Felicias förskola ligger ner för backen och mitt jobb inom 10 minuters bilresa. Mormor och moster bor också nära och jag borde, försöka träffa framför allt mina syskonsöner oftare! För GUD så roligt vi har när vi är tillsammans!

 

Jag är på tåget igen, på riktigt! Känner den där pirrande känslan av att livet, faktiskt är härligt!

Visst borde jag, verkligen ta tag i min C uppsatts och den hänger som en tung ryggsäck över mina axlar. Jag har ingen aning om hur det ska gå till och hur jag ska få motivationen och tiden till att sätta mig ned med det. Men jag måste.. någon dag!

 

I helgen är det pappa helg för Felicia. Den delen känns också, om än inte mycket men lite, lite lättare. Felicia pratar om sin pappa och hon har all rätt i världen att träffa honom och känna att han bryr sig om henne!  Är hon glad, är jag glad- så enkelt är det!

 

På fredag åker jag till J. På lördag ska vi till GRÖNA LUND med kompisar och på söndagen redan mitt på dagen ska jag hämta henne för att närvara vid inte mindre än TVÅ kalas samma eftermiddag/ kväll!

 

Jag kommer somna snart, med ett STORT leende på läpparna !


Kommentarer
Postat av: Hanna

TACK så hemskt mycket båda två! =)

2010-09-11 @ 21:01:00
URL: http://hanna.ohlzons.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0