Semester

One day left!

 

En dag! Sen har jag SEMESTER!! Min första riktiga semester! Jag kan inte riktigt ännu förstå det. Jag har längtat så. Det har vart, tro´t eller ej, men ibland en riktigt, tung vinter. Även om jag ibland försökte sopa undan det. Bara göra, gå upp, sluta tänka, bara köra.

Det var en tung vinter… Ett barn som helt plötsligt fick lära sig att gå längre tid på dagis. Jag hämtade henne i skymningen vid 16:15 tiden. Kände mig som världens sämsta mamma som bara fick hem en grinig och hungrig liten tös. Men tiden gick och vi vande oss. Fick dygnsrytmen på rätt kärl igen.

Men nu är det snart inte så mycket tid att passa. Det är lite mer ” leva för dagen”. Förhoppningsvis inte lika mycket ”hur mycket är klockan och nu måste jag, annars hinner jag inte”. Jag ska verkligen ta vara på vår lediga tid. Ge Flis den tiden, och mig själv. Bada, sola, äta glass, leka. Vara ute på sommarkvällarna, sova lite längre på morgonen. Göra saker som vi känner för. Försöka att bara vara.

 

Lite planer har vi för sommaren i alla fall och Felicia ska även spendera varannan helg tillsammans med sin pappa hela sommaren. Faktiskt, ska hon även träffa honom lite på måndag förmiddag. Ibland pratar hon om honom och när hon blir arg på mig så händer det att hon slänger sig på golvet och ropar efter ” MIN PAPPA”. Sen när jag frågar om hon vill ringa till pappa så blir hon arg på mig igen och säger ” Neeeej! ” Så jag vet inte riktigt vad hon sysslar med, två års trots, antar jag.

 

Nu i helgen ska vi förmodligen träffa Johanna och hennes son Alex. Vi ska förmodligen träffa Jens och fam Nestor också. Och jag ska försöka komma hem till Felicias moster/ min syster lite. Flis älskar att vara där och jag saknar hennes barn lite : )

Sen är det måndag, och då har vi ett annat kvällsbesök inbokat. Och sen är det tisdag och KALAS.

 

I will be 24 years old. Gisses, I am old :) Or not


Gabriel och Felciia. Kusiner (L)Gabriel och Felicia. Deras allra första träff.
En kusin fattass. Anton, som jag tyvärr inte hittade någon bild på. 

Dem tre barnen har en alldeles speciell plats i mitt stora hjärta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0