Födelsedagsforande och harmonikänlsa :D

Födelsedagsforande och harmonikänlsa :D 

 

Helgen var underbar och hela söndagen spenderades med att fira Felicia! På dagen hade vi barnkalas och på kvällen kom familjen. Dock kom inte tvp av Felicias vänner på barnkalaset och min pappa och mina småsyskon uteblev från vuxenkalaset! Även mim bästa vän Sabina uteblev pga magsjuka! Tråligt att alla inte kom, men vi hade det som sagt trevligt ändå!

 

Idag, och igår har Felicias förskola planeringsdagar och igår var Flisen hon mormor hela dagen och idag kom hennes pappa hit för att ta hand om henne. Allt har gått bra båda dagarna. Förutom att Flis somnade alldeles för sent idag, kl 14:00 och sov kanske till typ 15:00 vilket resulterar i att min dotra inte sover ännu och klockan är 21:32. Just precis! Min två åriga dotter sover inte ännu.. Pust och stön, jobbigt och irriterande! Jag som tänkt gå å lägga mig själv tidigt idag, och i lugn och ro få ligga å läsa lite, eller bara ta det lugnt, tänka på bra saker.

I stället ska det krånglas och ha sig idag och jag är INTE riktigt upplagd för det idag.

 

Å andra sidan hade jag verkligen inte velat ha någon som helst annan människa här idag när det blir så ”tokigt” för att jag hade blivit tok irriterad på den stackars krake till människa och vänt ut och in på mig själv. Samtidigt? Ja visst!

 

Idag var det en bra dag på jobbet. Jag fick lite gjort och kände mig faktiskt nöjd. Trött, men nöjd!

På senare tid har jag ändå, trots trötthet, och stresssymtomer och en hel del klumpiga misstag och glömska ändå känt en inre sinnesfrid :D Ja, det får låta hur mysko det vill ! Men det är så i alla fall. Jag har fått spring i benen, börjat le åt fåniga saker ( igen) och bara rent av känt mig mer,.. hm.. lugn, harmonisk och bäst av allt, mer med på tåget! Ja! Mer kontroll på vad som händer, lite trimmad helt enkelt! Sen vad allt det här beror på, det vet jag inte riktigt!

 

Stämningen på jobbet har minst sagt lättat, folk har rensat luften och många ( inkl jag) ser framemot hösten med lite nya personal konstellationer. Det känns lite som om jag kommit in i jobbet mer och börjar bli mer varm i kläderna! Ofta känner jag dock att jag borde hinna mer, borde ha hittat på mer utforskande sätt att arbeta på. Men så tänker jag, att man kan inte göra mer än vad man hinner och ibland får man slå bort istället för att ”hänga läpp”.  Dessutom har ledningen anställt en helt underbar ny förskollärare som jag kan få och ”friska upp pedagogik minnet” tillsammans med! Tack Frida!

 

Nåja, all den här harmoniken i mig som jag pratar om kan ha med mycket att göra ! Jobbet är absolut en del av det. Sen tror jag faktiskt att bilrersorna till och från jobbet har fått mig att slappna av lite. Jag sänker axlarna och nynnar med i musiken. Andas och laddar om. Jag lyssnar nu mer på lugna favoriter i bilen! Sen, kanske eventuellt har allt detta med att göra att jag fått i mig lite kärlekspulver av en viss man. Och vem, kan motstå sådant kärlekspulver :D?

Galet och underbart på samma gång !I vilket fall som helst, jag ska inte klaga!


Kommentarer
Postat av: Elenore

Har hon gått å blivit kär? i vem?

2010-06-09 @ 07:35:05
Postat av: Hanna

Det blir tyvärr så ibland...

2010-06-10 @ 21:25:42
URL: http://hanna.ohlzons.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0