Passar på att blogga lite :)

 

 

 

 Ja, då var det sjukdom igen! Felicias fröken ringde mig på jobbet igår kl 15 och sa att hon hade feber. Jag kunde inte komma ifrån på direkten men skyndande mig så fort som möjligt. Väl framme så är ungen varm och trött men ganska glad i alla fall. Hemma får hon Alvedon och jos i sin vattenflaska som hon älskar. Hon piggnar till och jag bestämmer mig för att vi kan lyxa till det en dag som denna och äta Pizza på vår pizzeria som ligger precis i vårt område! Ibland är det riktigt praktiskt och bra!

Jens kom över och åt med oss, sedan gick vi till affären och handlade välling, och lite annat nödvändigt. Flis var trött och gnällig redan vid 19:30 tiden så jag gjorde i ordning henne och gav henne ny Alvedon för natten. Ungen somnade med vällingflaskan i munnen, innan jag ens hunnit gå ut genom dörren. Stekhet över hela kroppen. Mins stackars skrutta!

 

Kvällen spenderades med att se på Sex and the City filmen ! Ja, se där faktiskt ! Jag var på bio med min mamma föra fredagen och såg Sex and the city- the movie 2. Och då kom jag underfund med att jag inte ens sett ettan! Tvåan var så rolig att jag nästan vek mig dubbelvikt av skratt på bion. Ettan, tycker jag faktiskt var snäppet sämre,  jag hade sett en hel del scener innan och jag kunde nästan tänka mig hur filmen skulle sluta.

 

 

Flis ligger nu på soffan och sover, och har sovit i en och en halv timme nu, men hon får sova för hon är sjuk. Och jag sitter här och är så tyst som möjligt så att hon får sova.

Idag ska vi iväg till Ica maxi en stund. Vi ska betala en räkning och vi ska städa lite, vika tvätt och stoppa in mer smutskläder i maskinen. Ikväll kommer nog mormor på fika. På söndag åker hon nämligen på semester. I morgon kommer tant Moa hit på besök och på lördag kanske vi ska grilla..

 

Den 15:e ska jag till tandläkaren och jag får någon barnvakt

Och den 30:e ska Flis sova hos sin moster!

Jag ska med tant Moa på premiären av tredje filmen i twilight serien. Så jo då det ska bli kul! Det känns lite stramt att lämna ifrån mig Felicia över natten men hon älskar sin moster och det känns inte rätt att åka å hämta henne vid 23 tiden och väcka henne och allt det där…

 

Ja sen blir det ny månad och den månaden fyller JAG år ! 24 hela år!

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0