Fågelkvitter

Hej på er !

 

Idag när jag var ute med barnen på förskolan så hörde jag hur fåglarna kvittrade. Jag ställde mig i solen et tag och njöt av värmen. Jag drömde mig bort en stund, och tänkte på hur det skulle se ut på gården utan någon snö. Fantiserade om hur det kommer att bli när jag inte behöver dra på Felicia sin overall på morgongen. Hur mycket snabbare det kommer gå att komma hem. Hur mycket lättare allt blir med lite luft under vingarna. Jag bara stod där en stund medan gården började fyllas på med fler och fler vinterklädda förskolebarn. Jag hann tänka att ” snart, snart är det semester och skolsken”. Två sekunder senare blir jag hårt kramad bakifrån av en pojke som lyriskt säger: ” Fröken, nästa gång är jag inte här för då ska jag gå i skolan på snön” Jag skrattade till, och bekräftade att han hade rätt, nästa vecka ska han och hans familj åka till åre och åka skidor. Och pojken ska få gå i skidskola.

Då slog det mig igen ” en sak i taget”. Snön ligger nog kvar ett tag till. Men det VAR fågelkvitter jag hörde! Det lovar jag! Och det har jag kunnat leva på hela dagen. Trots på tok för lite sömn!

 

Nu ska jag sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0