Helg

Helg igen!

 

Ja, eller helgen är ju faktiskt i stort sett redan över! Jag vet att jag tjatar, men tiden går skiiiitsnabbt!

Flis och jag har haft en riktig myshelg tillsammans!  Efter en hel veckas slit på arbetet och förskolan så var vi helt klart värda allt mys och roligheter vi har vart med om i helgen. Vi har helt klart vart lediga, men för det även intensiva.

 

I fredags kväll bjöd vi familjen Nestor och en till vän på middag. Vi åt tacos och hade trevligt. Barnen lekte och stojjade runt som vanligt. Vi tittade ( så gott det gick med två dryga 1,5 året) på Lets Dance- eller det var faktiskt mest JAG som ville och såg på det. Samtidigt åt vi lite efterrätt bestående av köpt blåbärsåpaj med vaniljsås samt godis och läsk, barnen fick festis). Barnen började snart bli trötta och Flis somnade i sin säng vid 21:15 tiden. Ronja somnade sött i sin mammas famn. Ja, kvällen fortsatte sin stilla gång framför tv:n och snart gick gästerna hem.

 

På lördagen var det tänkt att Felicias Faster skulle komma hit och fira lite födelsedag ( då hon fyllde år i FREDAGS) men på morgonen får jag ett sms där hon snällt BER mig om en annan dag- då hon är alldeles för bakis ! Ungdomsåren har väll sin charm ? I vilket fall så kan jag inte låta bli att tycka lite synd om henne så jag säger snällt tillbaks att hon gott kan ligga kvar i sängen och se till att hon får i sig en massa vatten.

Jag tänker mig att Flis och jag kan ha myskväll själva, det går lika bra det. Även om det självklart hade vart kul med sällskap. Sedan kommer jag på- att det är melodifestivalens ” andra chansen” på tv samma kväll. Jag får lite halvpanik- ska jag se på det alldeles själv?  

Jag chansar och ringer upp min 12 åringa ( mycket upptagna) lilla syster och säger att hon kan få sova över hos oss. Och det kunde hon! Kul! Vi äter middag bestående av hamburgare med bröd och pommes friters. Felicia älskade min syster från första stund. Hon sprang efter henne och ropade hennes namn gång på gång. De lekte och stojjade länge och väl.

Det var så härligt att se! Flis hade fått sova lite längre på dagen och blir därför lite svårsövd på kvällen- hon kom upp två gånger men somnade tillslut vid 21 tiden.

 

Och Idag söndag fyller min yngsta systerson Gabriel år 7 år!!!  Jag KAN verkligen inte fatta att min älskade lilla plutt. Min fina lilla buse har blivit så stor! I vilket fall så kom vi iväg vid 13:45 tiden idag och Felicia fullkomligt älskar att åka till sin moster! Hon älskar hunden Allan och hon älskar sina kusiner- och mormor! Idag blev det full pott! Kally följde såklart med för att fira Gabriel och där hemma fanns mormor, morfar, moster, kusiner, alltså hela paketet! Flis fick en tröstpresent av Mormor- ett jättefint hårband som vi såklart glömde kvar hos moster, men  men.

 

Flis och jag följer med min syster, ( flis moster) svåger, födelsedagsbarnet och hunden Allan på långpromenad ute. Det var så härligt väder. Solen sken och snön glittrade, barnen var glada och hunden halvtokig. Precis som det ska vara ! Svågern och gossen gick och handlade och vi systrar fick lite ensamtid- sån där värdefull talking man får ibland. Lite fnitter, lite barndomsminnen, familjetankar och framtidsdrömmar. Allt i ett och dessutom ute i solskenet! Frisk luft och lite kyla om nästan. Underbart!

 

Flis och jag åker vidare hem till Mormor som bjudit oss på middag! Det blir i all enkelhet korv med bröd och sedan lite efterrätt. Jag börjar bli bortskämd med alla dessa middagsbjudningar, men inte mig emot och jag kommer nog aldrig sluta uppskatta det!

Det är så skönt att få komma bort lite. Och Flis älskar att vara hos mormor, man kan se på en gång att hon känner sig hemma. Vi stannar kvar tills 18:45 tiden.

Vi åker hem. Hänger tvätt och plockar lite. Kl 20 lägger jag Flisen som somnar med detsamma.

Vi har haft en underbar helg tillsammans min skrutta och jag!

 

Du är det bästa som hänt mig. Aldrig ska jag sluta älska dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0